Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024 στο Παρίσι αυτό το καλοκαίρι (26 Ιουλίου-11 Αυγούστου) και οι Παραολυμπιακοί (28 Αυγούστου-8 Σεπτεμβρίου) φέρνουν αλλαγές στα αεροδρόμια στην Πόλη του Φωτός.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προσαρμόσει τα χρονοδιαγράμματα σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς σχετικά με το θόρυβο και τις ανησυχίες για την ασφάλεια στη Γαλλία.
Επιπλέον, με τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια να εκτοξεύεται τους ήδη καλοκαιρινούς μήνες αιχμής, οι προσαρμογές χωρητικότητας και η βελτιστοποίηση στις πτήσεις είναι απαραίτητες για να αποκομίσουν οι αερομεταφορείς τα οφέλη από τις εκδηλώσεις.

Το κύριο επίκεντρο των Ολυμπιακών Αγώνων θα είναι αναπόφευκτα η πρωτεύουσα της Γαλλίας και τα περίχωρα της.
Ορισμένες αθλητικές εκδηλώσεις θα γίνουν επίσης σε άλλες πόλεις της χώρας, συμπεριλαμβανομένου του χάντμπολ στη Λιλ στο Βορρά, του ποδοσφαίρου και της ιστιοπλοΐας στη Μασσαλία και του σέρφινγκ στο υπερπόντιο έδαφος της Γαλλικής Πολυνησίας. Άλλοι ποδοσφαιρικοί αγώνες θα παρουσιαστούν επίσης σε Μπορντό, Ντεσίν-Σαρπιέ (Λυών), Νάντη, Νίκαια και Σαιντ-Ετιέν.

Στα ύψη η προσέλευση

Εκατομμύρια θεατές και χιλιάδες αθλητές αναμένεται να ωθήσουν τις γαλλικές μεταφορικές υποδομές στα όρια τους.
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα αεροδρόμια, που θα κατακλυστούν από σημαντική αύξηση επιβατών και των φορτίων αποσκευών, πολλά με αθλητικό εξοπλισμό.

Ο Groupe Aéroports de Paris (Groupe ADP), ο οργανισμός που διαχειρίζεται τα αεροδρόμια στο Παρίσι, προβλέπει ότι θα χειριστεί 115.000 αποσκευές, εκ των οποίων οι 17.000 θα είναι μεγάλου μεγέθους, δηλαδή αθλητικός εξοπλισμός.
Συνήθως, η ομάδα θα επεξεργάζεται περίπου 1000 από αυτά τα υπερμεγέθη αντικείμενα κατά τη διάρκεια ενός κανονικού έτους.

«Στα αεροδρόμια μας θα ξεκινήσουν και θα τελειώσουν οι Αγώνες για πολλούς, τονίζει ο Augustin de Romanet, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Groupe ADP.
Ολοι θα έχουν εκεί τις πρώτες και τις τελευταίες τους αναμνήσεις. Αυτή είναι μια υπέροχη πρόκληση για ολόκληρη την κοινότητα του αεροδρομίου και για τις περιοχές μας, και μια μοναδική ευκαιρία να επιδείξουμε την τεχνογνωσία και τη δέσμευση μας στη φιλοξενία.
Το Groupe ADP με όλους τους υπαλλήλους του, θα είναι εκεί για να κάνει το Παρίσι 2024 μια αξέχαστη συλλογική επιτυχία».

Τα αεροδρόμια του Παρισιού έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό προετοιμασίες για να υποδεχθούν την κίνηση των Ολυμπιακών Αγώνων.

Στο κεντρικό αεροδρόμιο στο Παρίσι Σαρλ ντε Γκωλ, τα συστήματα διαχείρισης αποσκευών έχουν βελτιωθεί.
Τώρα, στους τερματικούς σταθμούς 2B και 2D, μπορούν να διακινηθούν 1.800 αποσκευές ανά ώρα για αναχωρήσεις και περίπου 6.000 αποσκευές σε αφίξεις.
Η παρισινή εταιρεία μετρό RATP ετοιμάζεται να εγκαινιάσει την επέκταση της γραμμής 14 προς το αεροδρόμιο Ορλί της πρωτεύουσας, διευκολύνοντας τις μεταφορές στην πόλη με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τα εγκαίνια έχουν προγραμματιστεί για τις 23 Ιουνίου.

Η ζώνη απαγόρευσης πτήσεων

Η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Ιουλίου, κατά την οποία θα τεθεί σε εφαρμογή ζώνη απαγόρευσης πτήσεων -στο μέγεθος του γειτονικού Βελγίου- και κρίθηκε απαραίτητη από τους διοργανωτές για λόγους υγείας και ασφάλειας.

Οι πτήσεις προς, από και πάνω από τα αεροδρόμια του Παρισιού Σαρλ ντε Γκωλ, Ορλί και Μπωβαί (βόρεια της πρωτεύουσας) απαγορεύονται από τις 16:30 έως τις 22:00 UTC. Για το υπόλοιπο της καλοκαιρινής περιόδου, η κυκλοφορία θα διεξάγεται κανονικά.

Η περιοχή που επηρεάζεται εκτείνεται σε 28.922 τετραγωνικά μίλια και αναπόφευκτα επηρεάζει τα δρομολόγια.

Η easyJet, αναγκάστηκε να ακυρώσει σχεδόν 100 πτήσεις σε Σαρλ ντε Γκωλ και Ορλί, επηρεάζοντας σχεδόν 18.000 επιβάτες.
Η Ryanair ανακοίνωσε ότι ορισμένες από τις πτήσεις της προς το αεροδρόμιο του Παρισιού Μπωβαί έπρεπε να ακυρωθούν ή να επαναπρογραμματιστούν.
Ο αντίκτυπος στην ουγγρική Wizz Air είναι λιγότερο έντονος, καθώς ακυρώθηκαν μόνο δύο πτήσεις.

Πώς ανταποκρίθηκαν οι αεροπορικές εταιρείες

  • Οι αεροπορικές εταιρείες προετοιμάζονται για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού με μεγαλύτερα αεροσκάφη ή αυξημένες συχνότητες σε δρομολόγια από και προς τη Γαλλία.
    Αναπόφευκτα, αυτό ισχύει για τον αερομεταφορέα σημαίας Air France, ο οποίος προσπάθησε να αυξήσει την παρουσία του στη διατλαντική αγορά στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
    Η Air France ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να προσφέρει 9% μεγαλύτερη χωρητικότητα συνολικά στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων αυτό το καλοκαίρι.
  • Παραδόξως, η Qantas θα εκμεταλλευτεί επίσης τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού εγκαινιάζοντας νέο δρομολόγιο από το Περθ.
    Από τις 12 Ιουλίου ένα Boeing 787 θα εκετελεί την πτήση 17 ωρών. Είναι φυσικά, πιο γρήγορη από τις άλλες διαθέσιμες επιλογές μίας στάσης (συνήθως μέσω Ντουμπάι, Ντόχα ή Άμπου Ντάμπι, για παράδειγμα).
    Το δρομολόγιο θα γίνεται αρχικά τέσσερις φορές την εβδομάδα ενώ διεξάγονται οι Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού, πριν μειωθεί σε τρεις φορές την εβδομάδα από τα μέσα Αυγούστου. Αυτό θα σηματοδοτήσει τη δεύτερη απευθείας πτήση της Qantas προς την ηπειρωτική Ευρώπη μετά την καλοκαιρινή εποχική πτήση της προς τη Ρώμη, η οποία θα επιστρέψει επίσης αυτό το καλοκαίρι.
    Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Qantas πραγματοποιεί μια απευθείας πτήση ρεκόρ μεταξύ Περθ και Λονδίνου με τον στόλο 787, που σημαίνει ότι το Παρίσι θα είναι ο τρίτος προορισμός της στην Ευρώπη.
  • Η Delta Air Lines επενδύει επίσης στους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024, έχοντας επεκτείνει τις υπηρεσίες από το Σινσινάτι στο Παρίσι αυτό το καλοκαίρι.
    Η πτήση που ξεκίνησε ξανά το 2022 έχει πλέον αυξηθεί σε καθημερινή από την προηγούμενη κατάσταση της τρεις φορές την εβδομάδα.
    Τα δρομολόγια θα εκτελούνται κυρίως από το Boeing 767-400ER, με επιλεγμένες συχνότητες που θα αναλαμβάνει το Airbus A330-300.
    Τον Ιούνιο, η λειτουργία του αερομεταφορέα σχεδόν διπλασιάστηκε σε συχνότητα σε σύγκριση με τον Μάιο, με 60 πτήσεις.
    Τα καθημερινά δρομολόγια θα συνεχιστούν μέχρι τον Αύγουστο, από τον οποίο η ζήτηση αναμένεται επίσης να μειωθεί ανάλογα με το τέλος της καλοκαιρινής περιόδου και τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
    Εκτός από μεγαλύτερη χωρητικότητα, η Delta ζωγράφισε επίσης ένα ειδικό θέμα με τους Ολυμπιακούς Αγώνες σε ένα από τα αεροσκάφη της Airbus A350. Το αεροπλάνο που παραδόθηκε τον Μάιο, είναι νηολογημένο ως N521DN και φέρει το χαρακτηριστικό «TEAM USA» στην άτρακτο.
  • Η Iberia προσάρμοσε επίσης τη διαδρομή της που συνδέει τη Μαδρίτη και το Ορλί για τον Ιούλιο, παρουσιάζοντας ένα Airbus A330-200 στις 25 Ιουλίου και στις 27 Ιουλίου ως απάντηση στην αυξημένη ζήτηση κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.
    Η αεροπορική εταιρεία εκτελεί επίσης πτήσεις από την ισπανική πρωτεύουσα προς το Σαρλ ντε Γκωλ.
  • Η Avianca επαναφέρει επίσης τις πτήσεις -τρείς φορές την εβδομάδα- από την Μπογκοτά προς το Παρίσι από τις 3 Ιουλίου με Boeing 787. Η υπηρεσία θα αναβαθμιστεί σε 5 εβδομαδιαίες πτήσεις από τις 15 Ιουλίου.

Οι απειλές για τους ταξιδιώτες

Δύο σημαντικές απειλές θα μπορούσαν να διαταράξουν τα ταξίδια κατά τη διάρκεια της πολυάσχολης καλοκαιρινής περιόδου και των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι.

Πρώτα και κύρια, η αυξημένη ζήτηση θα μπορούσε να επηρεάσει τις καθυστερήσεις και τις ουρές.
Οι 12, 13 και 14 Αυγούστου αναμένεται να είναι «ιδιαίτερα απασχολημένες, με τις πτήσεις που αναχωρούν γεμάτες», σύμφωνα με τον Renaud Duplay, αναπληρωτή εκτελεστικό διευθυντή στο Groupe ADP.
Η άφιξη στο αεροδρόμιο νωρίτερα από το συνηθισμένο θα είναι απαραίτητο ως προληπτικό μέτρο για να αποφευχθεί η απώλεια από τις πτήσεις.

Η δεύτερη απειλή για την ομαλή λειτουργία των αερομεταφορών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες είναι οι απεργίες. Οι πρόσφατες απεργίες της ATC σε ολόκληρη τη Γαλλία για καλύτερες συνθήκες εργασίας είχαν τεράστιο αντίκτυπο στις πτήσεις όχι μόνο στο εσωτερικό αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ενδέχεται να απεργήσουν το διάστημα των Αγώνων, προκαλώντας μεγάλη αναστάτωση στους ταξιδιώτες.