Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τo χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια -τεράστιες ουρές στα αεροδρόμια και οι μεγάλες καθυστερήσεις των πτήσεων- ανέβασε την δημοφιλία στα lounge, όπου βρήκαν καταφύγιο αρκετοί επιβάτες. Το ίδιο σκηνικό κυριάρχησε και στους αερολιμένες των ΗΠΑ.

«Το χάος, αλλάζει το «τοπίο» στα σαλόνια του αεροδρομίου που στο παρελθόν ήταν σχεδόν αποκλειστικός χώρος για business και συχνούς ταξιδιώτες», επισημαίνει ο Patrik Bayardo, επικεφαλής του τμήματος φιλοξενίας αεροδρομίων της Aviator Airport Alliance.

Όπως υπογραμμίζει «ενώ πολλά lounge δεν έχουν επιστρέψει ακόμη στα προ-πανδημικά επίπεδα από μόνα τους, ο συνδυασμός των επισκεπτών τους έχει αλλάξει, όπως και ο συνδυασμός των επισκεπτών και η συμπεριφορά τους.

Υπό αυτή την έννοια, μπορεί να ειπωθεί ότι η προσέλευση έχει αυξηθεί, ιδιαίτερα για σαλόνια γενικής χρήσης που είναι προσβάσιμα στο πλαίσιο προνομίου πιστωτικής κάρτας ή με απεριόριστη είσοδο δωρεάν, καθώς και σε περιόδους αναψυχής όπως τον περασμένο Ιούλιο ή τον Αύγουστο.

Ωστόσο, η απότομη αύξηση της μαζικής ευμάρειας τον τελευταίο χρόνο έδωσε τη δυνατότητα σε περισσότερους ανθρώπους να αγοράσουν εισιτήρια, πόντους ή μίλια, συνδρομές σε σαλόνια ή να υποβάλουν αίτηση για πιστωτικές κάρτες με τέτοια προνόμια.

«Σήμερα, ένας επιβάτης που αναζητά μια ευχάριστη και απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία με πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως fast track και ανέσεις όπως σαλόνια δεν περιορίζεται μόνο στις αεροπορικές εταιρείες που εξυπηρετούν αυτήν την ανάγκη. Η επιλογή της σωστής πιστωτικής κάρτας μπορεί να είναι εξίσου σημαντική», εξηγεί ο Patrik Bayardo.

Ο «εκδημοκρατισμός» της εμπειρίας του lounge

Πρόσθεσε επίσης ότι «οι γενικές κοινωνικές, οικονομικές αλλαγές και τάσεις διαμορφώνουν αυτό που αναζητούν οι ταξιδιώτες σε ένα σαλόνι,  καθορίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη δημοτικότητα του lounge με την πάροδο του χρόνου.

Οι εταιρείες πιστωτικών καρτών έχουν πιο ανεπτυγμένα επώνυμα δίκτυα σε σαλόνια για να καλύψουν την τρέχουσα ζήτηση.

Στο άμεσο μέλλον ο «εκδημοκρατισμός» της εμπειρίας του lounge θα φέρει περισσότερους επισκέπτες στα σαλόνια αερολιμένων στην Ευρώπη, όπως συμβαίνει στις ΗΠΑ.»

Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι πωλήσεις από απευθείας κανάλια -όπως τα walk in- πιθανότατα θα συνεχιστούν καθώς τα σαλόνια θεωρούνται από πολλούς ως εναλλακτικές λύσεις εξαιρετικής σχέσης ποιότητας/τιμής, σε σχέση με μια συχνά υπερτιμημένη προσφορά του τερματικού.

Τα σαλόνια έχουν μια ευκαιρία να αυξήσουν τη δημοτικότητα τους, προσφέροντας εμπειρίες που ικανοποιούν αυτές τις αλλαγές και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα επιβατών του αεροδρομίου, που κοιτάζουν πέρα ​​από τις πολυτελείς υπηρεσίες.

Πώς θα ανταποκριθούν στον τον ανταγωνισμό οι αερομεταφορείς

Η αυξανόμενη δημοτικότητα lounge που παρατηρείται στις ΗΠΑ είναι εν μέρει το αποτέλεσμα των παρόχων χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που προσπαθούν να ενισχύσουν τους δεσμούς τους με μια διευρυνόμενη αγορά εύπορων καταναλωτών.

Αυτό το κάνουν μέσω πιστωτικών καρτών, όπου τα ταξίδια και οι εμπειρίες, όπως τα σαλόνια, είναι βασικά στον τρόπο ζωής τους.

Οι αεροπορικές εταιρείες για να ανταποκριθούν σε αυτόν τον ανταγωνισμό -και να αποκομίσουν κέρδος μετά την πανδημία- πρέπει να συνεχίσουν να επενδύουν σε ταξιδιωτικές εμπειρίες που ελέγχουν αποκλειστικά, όπως η επαναδιαμόρφωση των καμπινών (για να χωρέσουν περισσότερες θέσεις με υψηλό κόστος) σε συνδυασμό με υπηρεσίες lounge.