Ούτε οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι ικανές να σταματήσουν τον κατήφορο στα έργα του σιδηροδρόμου με αποκορύφωμα όλων την εργολαβία Ψαθόπυργος –Ρίο, με την οποία θα μπει στις ράγες ο σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα-Πάτρα.

Χθες, το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε να απορρίψει την τρίτη προδικαστική προσφυγή της Πόρτο Καρράς εναντίον του έργου, η οποία με διάφορα νομικά τερτίπια εμποδίζει σχεδόν επί μία τριετία την υπογραφή της σύμβασης με την ιταλική GD Infrastrutture Srl, πίσω από την οποία φέρεται να κινεί τα νήματα η Μηχανική. Κανείς όμως δεν τολμά να πει με βεβαιότητα ότι με τον τρόπο αυτό ξεμπλοκάρει η υπογραφή της σύμβασης και ότι θα ανοίξει ο δρόμος για την κατασκευή του έργο συνολικού ύψους 174 εκ. ευρώ. Η αντίπαλη κοινοπραξία έχει περιθώριο δέκα ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης της ΕΡΓΟΣΕ για να κινηθεί εναντίον της, όταν το πλαίσιο χρηματοδότησης του έργου είναι ασφυκτικό.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, εάν η σύμβαση δεν υπογραφεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες κινδυνεύουν να χαθούν κοινοτικοί πόροι ύψους 90 εκατ. ευρώ. Πηγές κοντά στην ιταλική εταιρεία σχολιάζοντας την στάση της Πόρτο Καρράς έκαναν λόγο για καταχρηστική συμπεριφορά στο δικαίωμα προσφυγών που δίνει ο νόμος, υποστηρίζοντας ότι ο κίνδυνος της απώλειας πόρων είναι ορατός.

Ο επίμαχος διαγωνισμός είχε βρει αρχικά μειοδότη την Πόρτο Καρράς, σχέδιο όμως που ανέτρεψε το Ελεγκτικό Συνέδριο, θεωρώντας ότι η προσφορά της GD Infrastrutture Srl, που ήταν κατά 13 εκατ. φθηνότερη ήταν πιο επωφελής για το δημόσιο. Ο όμιλος Στέγγου βλέποντας να χάνει το έργο μέσα από τα χέρια του απάντησε με προσφυγές στο ΣτΕ, χωρίς όμως να καταφέρει να δικαιωθεί και έτσι η ΕΡΓΟΣΕ είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης εντός των ημερών. Η Πόρτο Καρράς ανέτρεψε τα σχέδια και μένει να φανεί εάν πρόκειται για προσωρινό μπλόκο ή για ανυπέρβλητο εμπόδιο στην υλοποίηση του έργου.

Πηγή : www.newmoney.gr