Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (NATS) του Ηνωμένου Βασιλείου βρίσκεται σε «οριακό σημείο». Την προειδοποίηση έκανε ο επικεφαλής της υπηρεσίας Martin Rolfe, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν περισσότερα αεροσκάφη στον εναέριο χώρο που είναι διαθέσιμος σε όλη την Ευρώπη, από ποτέ άλλοτε.
Υπογράμμισε πώς «έχουμε 25% λιγότερο εναέριο χώρο στην Ευρώπη από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία και σημαντικά περισσότερα αεροσκάφη στον αέρα ανά πάσα στιγμή προς την Ελλάδα.
Η χωρητικότητα του συστήματος βρίσκεται σε οριακό σημείο. Ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί αυτό είναι με περισσότερη συνεργασία και όχι κουνώντας το δάχτυλο».
Το NATS ήταν το αντικείμενο μιας εξαιρετικά επικριτικής έκθεσης, που ανατέθηκε από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) και δημοσιεύτηκε τον περασμένο μήνα, σχετικά με την αποτυχία του συστήματος του την Τραπεζική αργία του Αυγούστου.
Η έκθεση έκανε 34 συστάσεις για τη βελτίωση της ανταπόκρισης της αεροπορικής βιομηχανίας κατά τη διακοπή της εναέριας κυκλοφορίας.
Ωστόσο, ο Martin Rolfe είπε ότι ορισμένα προβλήματα ήταν πέρα από τον έλεγχο του NATS λόγω έλλειψης κοινών πληροφοριών.
Τόνισε ότι «έχουμε σχεδιάσει πτήσεις και διαθέτουμε θέσεις εναέριου χώρου χωρίς να έχουμε ιδέα πόσα αεροσκάφη θα βρίσκονται στον εναέριο χώρο του Ηνωμένου Βασιλείου σε οποιοδήποτε σημείο μιας διαδρομής».
Για παράδειγμα, σημείωσε ότι η πρωινή άφιξη πολλαπλών πτήσεων μεγάλων αποστάσεων στον εναέριο χώρο του Ηνωμένου Βασιλείου αποτελούσε καθημερινό πρόβλημα που οδηγεί σε καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις για τις εξερχόμενες πτήσεις από το Χίθροου, λέγοντας πως «πρέπει να τις προσγειώσουμε, επομένως σταματάμε να μεταφέρονται άλλες πτήσεις».
Σύμφωνα με τον Rolfe Martin ο προγραμματισμένος εκσυγχρονισμός του εναέριου χώρου του Ηνωμένου Βασιλείου, για τον οποίο συμβουλεύει η CAA, «θα κάνει μεγάλη διαφορά αλλά μόνο στη χώρα, επειδή πολλά από τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε είναι ευρωπαϊκά».
Από την πλευρά της η Selina Chadham, διευθύντρια σε CAA είπε ότι «οι ταξιδιώτες αισθάνονται ότι οι πτήσεις τους διακόπτονται περισσότερο και δεν είμαι σίγουρη ότι οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια βρίσκονται στη σωστή θέση στην επικοινωνία με τους επιβάτες όταν τα πράγματα πάνε στραβά. Θα αναλάβουμε έρευνα για το τι περιμένουν οι επιβάτες το νέο έτος και θα προσπαθήσουμε να συνεργαστούμε με τον κλάδο σε αυτό».