Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η ολλανδική κυβέρνηση επιδιώκει να μειώσει τον αριθμό των ετήσιων πτήσεων στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ 4,4% από τον ερχόμενο Νοέμβριο, μετά τα παράπονα των κατοίκων για το θόρυβο, μειώνοντας παράλληλα τη χωρητικότητα σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους αεροπορικούς κόμβους της Ευρώπης.
Οι κινήσεις πτήσεων θα περιοριστούν σε όχι περισσότερες από 478.000 σε σύγκριση με 500.000 που επιτρέπονται μέχρι να τεθεί σε ισχύ το μέτρο, ανέφερε η κυβέρνηση σε ανακοίνωση της σήμερα Παρασκευή.
Το μέτρο θα συμβάλει στη μείωση των επιπέδων θορύβου γύρω από το αεροδρόμιο κατά 15%.
«Καταλαβαίνω ότι ορισμένοι κάτοικοι ήλπιζαν ότι ο θόρυβος γύρω από το Schiphol θα μειωνόταν περαιτέρω, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Barry Madlener.
Ωστόσο, πρόκειται για δραστικά μέτρα για τον τομέα. Είμαι πεπεισμένος ότι έχουμε επιτύχει μια καλή ισορροπία με αυτή την απόφαση».
Η κυβέρνηση της Ολλανδίας, ο κύριος μέτοχος του αεροδρομίου, έχει συναντήσει εμπόδια σχετικά με τη συρρίκνωση της χωρητικότητας του κόμβου.
Το προηγούμενο υπουργικό συμβούλιο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τα σχέδια για μείωση των πτήσεων σε 460.000 κατ’ ανώτατο όριο ετησίως μετά από πιέσεις των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Το νέο υπουργικό συμβούλιο παρουσίασε ένα μικρότερο σχέδιο συρρίκνωσης τον Σεπτέμβριο, με τον Barry Madlener να προτείνει μεταξύ 475.000 και 485.000 πτήσεις ετησίως.
Σήμερα, η κυβέρνηση δήλωσε ότι η περικοπή των πτήσεων κάτω από το εύρος ζώνης θα ήταν «υπερβολικά μεγάλη επιβάρυνση για τον τομέα».
Ο συνολικός στόχος μείωσης του θορύβου κατά 20% στο αεροδρόμιο εξακολουθεί να ισχύει και το υπουργικό συμβούλιο θέλει να λάβει απόφαση για το υπόλοιπο εντός της θητείας του.
Οι αντιδράσεις από αεροπορικές εταιρείες
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προηγουμένως καλέσει την κυβέρνηση να εξετάσει τον αντίκτυπο της μείωσης της χωρητικότητας στις δραστηριότητές τους, καθώς και τη συνδεσιμότητα του κόμβου μεταφοράς και τον κίνδυνο αντιποίνων από άλλες χώρες.
Η KLM ο ολλανδικός βραχίονας της Air France-KLM, επέκρινε το μοντέλο που χρησιμοποίησε το αεροδρόμιο για τον υπολογισμό των επιπέδων χωρητικότητας.
Η συμβολή των νέων αεροσκαφών «λαμβάνεται ελάχιστα υπόψη και η μείωση του θορύβου που μπορεί να επιτευχθεί από αυτά αγνοείται σχεδόν εξ ολοκλήρου», δήλωσε ο Marjan Rintel, διευθύνων σύμβουλος της KLM.
Η αεροπορική εταιρεία έχει ήδη περιγράψει σχέδια για επενδύσεις ύψους 7 δις ευρώ στην ανανέωση του στόλου της τα επόμενα χρόνια με αεροσκάφη που είναι πιο αθόρυβα και λιγότερο ρυπογόνα.
Ο Marjan Rintel υπογράμμισε επίσης ότι η κυβέρνηση έχει παραβλέψει «σημαντικούς κινδύνους αντιποίνων» από τις ΗΠΑ και άλλες χώρες.
Οι Κάτω Χώρες υπαναχώρησαν πέρυσι από το σχέδιο εφαρμογής ενός πειραματικού κανονισμού, ο οποίος θα μείωνε τη χωρητικότητά τους σε μόλις 460.000 πτήσεις.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε απειλήσει να προβεί σε αντίποινα για την απώλεια της πρόσβασης της JetBlue Airways στον κόμβο του Άμστερνταμ, λόγω της κίνησης αυτής.
Η απόφαση της Παρασκευής από την κυβέρνηση θα απαιτήσει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ θα ελέγξει αν η απόφαση ακολούθησε τη λεγόμενη διαδικασία ισορροπημένης προσέγγισης, μια διαδικασία που περιγράφει τις βέλτιστες πρακτικές για την εφαρμογή περιορισμών χωρητικότητας αεροδρομίων για σκοπούς ελέγχου του θορύβου.