Με δόσεις θα δοθεί στους Θεσσαλονικείς το μετρό της πόλης, σύμφωνα με τον σχεδιασμό που εκπονεί η Αττικό Μετρό και η κατασκευάστρια κοινοπραξία, με επικεφαλής τον Άκτωρα.

Χθες, παρουσία του υπουργού Υποδομών, κ. Χρίστου Σπίρτζη, ο μετροπόντικας ολοκλήρωσε τη διάνοιξη της πρώτης από τις δίδυμες σήραγγες ύστερα από δέκα χρόνια αναμονής και ανυπέρβλητων δυσκολιών! Σε περίπου δύο μήνες θα oλοκληρωθεί και η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας, ώστε, αμέσως μετά, να μεταφερθούν οι μετροπόντικες στις επεκτάσεις του μετρό προς Καλαμαριά.

Το έργο προγραμματίζεται να μπει σε δοκιμαστική λειτουργία το 2019, η οποία θα διαρκέσει 16 μήνες. Ωστόσο, η μεγάλη έκταση των αρχαιολογικών ανασκαφών στη Βενιζέλου, αλλά και στον σταθμό της Αγίας Σοφίας, οδηγούν σε τμηματική παράδοση του έργου του μετρό. Έτσι μέχρι το 2020 οι Θεσσαλονικείς θα δουν τους εννέα από τους 13 σταθμούς, καθώς από το έργο του μετρό θα παραδοθούν οι σταθμοί από Νέα Ελβετία έως το Συντριβάνι.

Έναν χρόνο αργότερα προβλέπεται να παραδοθούν οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά και για το 2022 προγραμματίζονται να δοθούν στο επιβατικό κοινό οι άλλοι τέσσερις σταθμοί από το βασικό δίκτυο (Βενιζέλου, Αγία Σοφία, Δημοκρατία, Σιδηροδρομικός Σταθμός). Χθες ωστόσο ο υπουργός Υποδομών εκτίμησε ότι το 2020 μπορεί να παραδοθούν μαζί με τους εννέα σταθμούς και οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά. Το ακριβές χρονοδιάγραμμα αναμένεται να κατατεθεί από τον ανάδοχο μέσα στο επόμενο δίμηνο.

«Τέλη Μαρτίου αρχές Απριλίου ολοκληρώνονται τα έργα πολιτικού μηχανικού, όπως έχουμε σχεδιάσει. Άρα το χρέος το δικό μας είναι το 2019 να τελειώσει το έργο, να μπούμε στη δοκιμαστική λειτουργία. Το 2020 να παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και μέχρι τότε να έχουμε σχεδιάσει, να έχουμε ξεκινήσει και τις επεκτάσεις του μετρό για τις Δυτικές Συνοικίες και το αεροδρόμιο», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης.

Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο έργο μετρό στην Ελλάδα που θα λειτουργεί χωρίς οδηγό. Για τον σκοπό αυτό θα εγκατασταθεί στο αμαξοστάσιο ένα υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου από το οποίο θα συντονίζεται όλη η λειτουργία του μετρό.

Επόμενο βήμα είναι να βγει ο διαγωνισμός για τους συρμούς του μετρό, καθώς ο σχεδιασμός της Αττικό Μετρό για το κύριο δίκτυο υπολείπεται. Τα αρχικά πλάνα προέβλεπαν 18 συρμούς και έξι για την Καλαμαριά. Ωστόσο, οι ανάγκες απαιτούν επιπλέον 15 συρμούς. Σε ό,τι αφορά τη Βενιζέλου, μέσα στο επόμενο εξάμηνο προβλέπεται να ολοκληρωθεί η μελέτη για τον επανασχεδιασμό του σταθμού που έμεινε καθηλωμένος λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων.

Ύστερα από μεγάλες περιπέτειες το μετρό Θεσσαλονίκης επανεκκίνησε τον τελευταίο χρόνο, έχοντας ολοκληρώσει το 52% του οικονομικού αντικειμένου του έργου. Ενδεικτικό των ρυθμών που ακολουθεί είναι ότι το διάστημα αυτό, ο Άκτωρας έχει κατασκευάσει το 50% των εργασιών που η προηγούμενη κοινοπραξία υπό την ΑΕΓΕΚ, χρειάστηκε 10 χρόνια για να τελειώσει.

Πηγή : www.newmoney.gr