Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η βιομηχανία σε αεροσκάφη παραμένει κάτω από τα επίπεδα πριν την πανδημία.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Stocklytics.com, τα παγκόσμια έσοδα της αναμένεται να αυξηθούν 1,6% με 120 δις δολάρια το 2025 και στο -15%, σε σύγκριση με το 2019.
Οι παραδόσεις αυξάνονται, αλλά η μέση τιμή ανά αεροσκάφος πέφτει
Αν και ο Covid-19 γονάτισε την αγορά, υπάρχουν και άλλοι λόγοι που είναι μακρύς ο δρόμος προς την ανάκαμψη για τις εταιρείες κατασκευής αεροπλάνων.
Η γεωπολιτική αστάθεια, οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι ελλείψεις εξαρτημάτων και εργατικού δυναμικού και το αυξανόμενο κόστος καυσίμων, που έπληξαν την κερδοφορία των αεροπορικών εταιρειών και οδήγησαν σε λιγότερες παραγγελίες για νέα αεροσκάφη, είχαν όλα σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά, προκαλώντας επιβράδυνση της αύξησης των εσόδων μετά το αρχικό άλμα στα μεταπανδημικά χρόνια.
Σύμφωνα με έρευνα της Statista, μετά την άνοδο 7,5%, 11% και 13,8% τα τελευταία τρία χρόνια, τα παγκόσμια έσοδα από αεροσκάφη προβλέπεται να αυξηθούν 5,8% και να φτάσουν τα 118,2 δις δολάρια το 2024.
Η επιβράδυνση της αγοράς θα γίνει ακόμη πιο εμφανής προσεχές έτος
Η Statista αναμένει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης στη βιομηχανία αεροσκαφών θα μειωθεί τέσσερις φορές σε μόλις 1,5%, προκαλώντας μέτρια αύξηση εσόδων στα 120 δις δολάρια το 2025.
Επιπλέον, ο αριθμός αυτός είναι μικρότερος κατά 1,5 δις δολάρια σε σύγκριση με τα 121,5 δις το 2019.
Ωστόσο, υπάρχει μια άλλη ανησυχητική τάση. Η ανοδική διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων αεροπλάνων και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός μεταξύ των κολοσσών Airbus και Boeing και των νεότερων παικτών COMAC, Bombardier και Embraer στην περιφερειακή αγορά τζετ ανάγκασαν τους κατασκευαστές να μειώσουν τις τιμές για να κερδίσουν παραγγελίες.
Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των παραδόσεων θα αυξηθεί ενώ το μέσο κόστος ανά αεροσκάφος θα μειωθεί το 2025.
Διαφορετικές τάσεις στους τρεις τομείς της αεροναυπηγικής βιομηχανίας
Η έρευνα Statista έδειξε επίσης αρκετά διαφορετικές τάσεις στους τρεις τομείς της αεροναυπηγικής βιομηχανίας.
- Οι κατασκευαστές αεροπορικών εταιρειών θα παραδώσουν πάνω από 5.500 νέα αεροπλάνα μέχρι το τέλος του έτους.
- Αυτός ο αριθμός αναμένεται να ξεπεράσει τις 6.000 το 2025. Από την άλλη πλευρά, η μέση τιμή ανά μονάδα θα μειωθεί από 21,4 εκατομμύρια δολάρια σε 19,7 εκατομμύρια δολάρια από έτος σε έτος.
- Αν και πολύ χαμηλότερα από την εμπορική και τη γενική αεροπορία, τα έσοδα στα στροβιλοφόρα αναμένεται να αυξηθούν πάνω από 10% και να φτάσουν τα 6,1 δις δολάρια το 2025.
- Το τμήμα εμπορικών αεροσκαφών θα παραμείνει σταθερό, με τα έσοδα της αγοράς να ανέρχονται σε περίπου 87,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αντίθετα, τα γενικά έσοδα αεροσκαφών από την κατασκευή πολιτικών, μη εμπορικών αεροπορικών εταιρειών θα είναι στο +5,2% και θα φτάσουν τα 26,1 δις δολάρια το επόμενο έτος.