tourism1006Μπορεί για άλλες χώρες η προώθηση της τουριστικής επιχειρηματικότητας να θεωρείται αυτονόητη, στην Ελλάδα όμως οι δυσκολίες πρόσβασης σε ρευστότητα και τα συχνά εμπόδια στις αδειοδοτήσεις μπλοκάρουν τα επενδυτικά σχέδια. Σχέδιο με προτάσεις- κλειδιά για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο χώρο του τουρισμού παρουσίασε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, το οποίο εντάσσεται στην κοινή έκθεση με προτάσεις για την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα που συνέταξε η Task Force μαζί με τους κοινωνικούς εταίρους.

Η αναβάθμιση των παρεχόμενων ξενοδοχειακών υπηρεσιών, ενόψει φυσικά και της αυξημένης τουριστικής ζήτησης τα επόμενα χρόνια, θεωρείται επιτακτική. Όπως τονίζει ο ΣΕΤΕ, στο καθεστώς επιδότησης θα πρέπει να υπαχθούν όλες οι περιοχές της χώρας για επενδύσεις ποιοτικής αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού όλων των κατηγοριών καταλυμάτων (ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων δωματίων), αλλά και επενδύσεις σε ειδικές μορφές τουρισμού και ως συμπλήρωμα υπαρχουσών εγκαταστάσεων.

Επίσης, θα πρέπει να υπαχθούν οι αναβαθμίσεις και ο εκσυγχρονισμός των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών πάσης φύσεως, των τουριστικών λιμένων και μαρίνων, των τουριστικών λεωφορείων, καθώς επίσης και των λειτουργικών υποδομών των άλλων τουριστικών κλάδων (αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης αεροπλάνων, τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, γραφεία διοργάνωσης εκθέσεων και συνεδρίων κλπ).

Σε ότι αφορά το κομμάτι των αερομεταφορών, ο ΣΕΤΕ τονίζει πως πρέπει να προχωρήσει άμεσα η αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της τιμολογιακής πολιτικής του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, της Αθήνας. Ουσιαστικά ζητά την άμεση εφαρμογή της αρχής του benchmarking με τους ανταγωνιστές, με κύριο και κοντινότερο την Κωνσταντινούπολη, που ακολουθεί ανταγωνιστική πολιτική χρεώσεων με στόχο την αναβάθμιση του αεροδρομίου της ως κόμβο της ευρύτερης περιοχής.

Μείζονος σημασίας είναι μεταξύ άλλων και η επιτυχής ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποιήσεων των αεροδρομίων και λιμένων της χώρας, με παράλληλη προστασία ανταγωνιστικού επιπέδου χρεώσεων, που θα αυξάνονται εύλογα και μόνο μετά τις βελτιώσεις. Κατά την πρώτη τριετία παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, οπότε πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι βελτιωτικές επενδύσεις που θα αποτελούν υποχρέωση των αναδόχων, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση οι χρεώσεις να είναι μεγαλύτερες από τις σημερινές, σε αεροδρόμια μάλιστα με υψηλά περιθώρια ανάπτυξης θα ήταν καλό να υπάρξει πρόβλεψη ακόμη και χαμηλότερων χρεώσεων με στόχο το κύριο ζητούμενο, δηλαδή την ταχεία τουριστική ανάπτυξη.

Ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων εξακολουθεί να παραμένει το θέμα της χορήγησης θεωρήσεων. Σύμφωνα λοιπόν με το ΣΕΤΕ, το ελληνικό κράτος θα πρέπει να προσλάβει υπαλλήλους για την επίσπευση έκδοσης visa και να προχωρήσει στην έκδοση πολλαπλής ηλεκτρονικής άδειας εισόδου (multiple electronic visa). Ήδη σήμερα ο Σύνδεσμος καλύπτει πλήρως το κόστος υπαλλήλων σε 3 χώρες (Ρωσία, Ουκρανία, Ινδία) στα Προξενεία των πόλεων Μόσχα, Πετρούπολη, Οδησσός, Μαριούπολη, Κίεβο, Μουμπάϊ για την επίσπευση έκδοσης visa Schengen προς τουρίστες.

Βάσει τέλος του σχεδίου για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ο ΦΠΑ της εστίασης θα πρέπει να διατηρηθεί στο 13% ή ακόμη και να μειωθεί. Επίσης απαιτείται ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, καθώς όπως δείχνουν οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις, τα επόμενα χρόνια θα δημιουργηθούν 300 χιλ. νέες θέσεις εργασίας στον τουρισμό.

Βίκυ Κουρλιμπίνη

Πηγή:www.capital.gr