Η Google παρουσίασε μια σημαντική μείωση στα έσοδα από διαφημίσεις τον Μάρτιο, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού άρχισε να χτυπά τους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ σε πολλούς τομείς.

Ο γίγαντας αναζήτησης κατέγραψε τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2020 με αύξηση εσόδων 13% από έτος σε έτος σε 41,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι πωλήσεις διαφημίσεων μόνο στη Google αντιπροσώπευαν 33,8 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο, με το μερίδιο του YouTube να αυξάνεται 33,5% σε ετήσια βάση, λέει η εταιρεία.

Ο διευθύνων σύμβουλος Sundar Pichai αναγνωρίζει ότι ορισμένοι από τους μεγάλους πελάτες του καθυστερούν σαφώς τους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ.

«Υπάρχουν μεγάλοι τομείς της οικονομίας που επηρεάζονται – όπως το ταξίδι», λέει.

Γενικά, η συμπεριφορά αναζήτησης έχει επηρεαστεί από τη μετάβαση από εμπορικές περιοχές, όπως ταξίδια και καταναλωτικά προϊόντα σε όρους που σχετίζονται με τον κορωναϊό, εξηγεί η CFO Ruth Parat.

Ο ευρύτερος αντίκτυπος της μαζικής κυριαρχίας των ταξιδιών στις δαπάνες μάρκετινγκ από τον Μάρτιο και μετά αναμφίβολα θα γίνει αισθητά πιο έντονος στην απόδοση του Google για το δεύτερο τρίμηνο.

Ο πρόεδρος της Expedia Group, Barry Diller, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι πιθανότατα θα δαπανήσει μόλις το ένα πέμπτο του ετήσιου διαφημιστικού προϋπολογισμού του κατά το 2020.

Η Booking Holdings δεν έχει ακόμη προβεί σε τέτοιες προβλέψεις, αλλά είναι εξαιρετικά απίθανο να δαπανήσει 4,97 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος – η πλειονότητα των οποίων πηγαίνει στην Google.

Οι δύο εταιρείες διέθεσαν συνολικά 11 δισεκατομμύρια δολάρια στο ψηφιακό μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια του 2019.