Του Χάρη Ντιγριντάκη

Στο λυκόφως του 2018 τοποθετείται η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στο Ελληνικό, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Αριστείδης Ξενόφος, δηλώσεις στις οποίες προέβη μετά από τη συνάντησή του με εκπροσώπους των δανειστών.

Την ίδια ώρα το Ταμείο ανακοίνωνε την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας για τις 30 Μαΐου της εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου συμμετοχής (τουλάχιστον 50,1%) των ΕΛΠΕ, κατόπιν προφανούς αιτήματος των ενδιαφερομένων «παικτών».

Για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ο κ. Ξενόφος εκτίμησε ότι έως το τέλος του μήνα θα τελεσφορήσει η διαδικασία, έχοντας όμως προηγηθεί μαραθώνιος συναντήσεων με κλιμάκια του ΤΑΙΠΕΔ και της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. στο πλαίσιο των οποίων έχει υπάρξει σύγκλιση σε τεχνικά θέματα.

Σχετικά με την Εγνατία Οδό, ανέφερε ότι “βασική επιδίωξη είναι να ενσωματωθεί στη σύμβαση παραχώρησης δέσμευση από πλευράς του παραχωρησιούχου που θα προβλέπει τη διέλευση ανέργων και ανθρώπων με ειδικές ανάγκες χωρίς την υποχρέωση καταβολής διοδίων”.

Προτείναμε, όπως είπε, να αναβαθμιστεί ένα κομμάτι της Εγνατίας οδού που αφορά τη σύνδεση χαλάστρας – Ευζώνων. Είναι ένας δρόμος όπου γίνονται θανατηφόρα ατυχήματα και γι’ αυτό επιδίωξη του ΤΑΙΠΕΔ είναι να μπει στη σύμβαση παραχώρησης και να κατασκευαστεί στην πρώτη τριετία – πενταετία της παραχώρησης
Για τα διόδια, υπεραμύνθηκε της θεσμοθέτησης του αναλογικού συστήματος το οποίο είναι «κοινωνικά δίκαιο και επιχειρηματικά σωστό» όπως σημείωσε.

Αυτή τη στιγμή, όπως πρόσθεσε, βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ για την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού (ο διαγωνισμός προχώρησε στη Β’ φάση) και για την τοποθέτηση συστήματος αναλογικών διοδίων. Το γεγονός αυτό, όπως είπε, δημιουργεί δυσκολίες επειδή ο παραχωρησιούχος δεν είναι σε θέση να αποτιμήσει πλήρως το νέο σύστημα, επειδή αυτό δεν έχει εγκατασταθεί.

Σε σχέση με τις επιδόσεις του ΤΑΙΠΕΔ, επισήμανε χαρακτηριστικά ότι κατά το πρώτο τετράμηνο είναι ρεκόρ από συστάσεως του οργανισμού, καθώς τα έσοδα έφθασαν λογιστικά το 1 δισ. ευρώ, με τις αποκρατικοποιήσεις που έκλεισαν να αφορούν τον ΟΛΘ και τον ΔΕΣΦΑ.