Η South Western Railway πρόκειται να γίνει ο πρώτος φορέας εκμετάλλευσης τρένων στο Ηνωμένο Βασίλειο που θα επανέλθει σε δημόσια ιδιοκτησία ως μέρος των σχεδίων της κυβέρνησης για επανεθνικοποίηση των σιδηροδρόμων.
Η εν λόγω μετάβαση θα πραγματοποιηθεί το Μάιο και ο φορέας εκμετάλλευσης θα ενταχθεί από την C2C τον Ιούλιο του 2025 και την Greater Anglia το επόμενο φθινόπωρο καθώς λήγουν τα αντίστοιχα συμβόλαιά τους.
Ο νόμος 2024 για τις επιβατικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες (δημόσια ιδιοκτησία) της κυβέρνησης των Εργατικών έλαβε Βασιλική έγκριση την περασμένη εβδομάδα, ανοίγοντας το δρόμο για να θέσει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες υπό δημόσιο έλεγχο σε αυτό που τελικά θα γίνει γνωστό ως Great British Railways.
Η υπουργός Μεταφορών, Χάιντι Αλεξάντερ, δήλωσε: «Για πάρα πολύ καιρό, το βρετανικό κοινό έπρεπε να ανέχεται τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες που απλά δεν λειτουργούν. Ένα πολύπλοκο σύστημα ιδιωτικών φορέων εκμετάλλευσης τρένων έχει πολύ συχνά αποτύχει στους χρήστες του.
Υπογραμμίζεται ότι οι σιδηροδρομικοί ναύλοι του Ηνωμένου Βασιλείου αναμένεται να αυξηθούν κατά 4,6% τον Μάρτιο, όπως ανακοινώθηκε στον πρόσφατο προϋπολογισμό των Εργατικών.
Ο Clive Wratten, Διευθύνων Σύμβουλος της Business Travel Association, δήλωσε ότι η αύξηση ήταν «βαθιά ανησυχητική».
«Οι προσιτές και αξιόπιστες σιδηροδρομικές υπηρεσίες είναι απαραίτητες για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες και επηρεάζουν άμεσα την οικονομική ανάπτυξη του Ηνωμένου Βασιλείου», πρόσθεσε.
«Η εμπειρία των επιβατών είναι πάντα σε χαμηλά επίπεδα. Τα σιδηροδρομικά ταξίδια είναι αναγκαιότητα για επιχειρήσεις και ιδιώτες, αλλά το πρόσθετο κόστος πρέπει να οδηγήσει σε απτά οφέλη για τους ταξιδιώτες. Η BTA προτρέπει την κυβέρνηση και τη σιδηροδρομική βιομηχανία να χρησιμοποιήσουν αυτές τις αυξήσεις για να δώσουν προτεραιότητα στις επενδύσεις στην ποιότητα των υπηρεσιών, την αξιοπιστία και τη βελτίωση της χωρητικότητας».