Περισσότερες από 12 κορυφαίες παγκόσμιες εταιρείες και φορείς τεχνολογίας συμφώνησαν να συνεργαστούν για να αυξήσουν την διαφορετικότητα και την ισότητα στον κλάδο της τεχνολογίας στο πλαίσιο της Συμμαχίας #ChangeTheFace.
Η Συμμαχία #ChangeTheFace δημιουργήθηκε από τις Deloitte, Digital Boost,Ericsson, Expedia Group, Facebook, Founders4Schools, Girl Effect, IBM, Nokia, PwC, Samsung, UN Women και Vodafone.
Οι ιδρυτές της εργάζονται από κοινού για να μοιραστούν τις γνώσεις του κλάδου και τις βέλτιστες πρακτικές για τη διαφορετικότητα και την ισότητα, να συνεργαστούν σε πρωτοβουλίες για την προώθηση της αλλαγής και να παρουσιάσουν μελέτες περιπτώσεων μελών της Συμμαχίας για το σύνολο του τεχνολογικού κλάδου.
Mε αφετηρία τη Vodafone
Με αφετηρία τη Vodafone τον Μάρτιο του 2020, η πρωτοβουλία # ChangeTheFace απεύθυνε κάλεσμα στους ηγέτες της τεχνολογίας να αυξήσουν την διαφορετικότητα και την ισότητα στον κλάδο της τεχνολογίας, δημιουργώντας μια θετική κοινότητα ατόμων και οργανώσεων που μπορούν να δώσουν το έναυσμα για την προώθηση θετικών αλλαγών.
Εναρμονιζόμενοι με τον Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNSDG) 10, πάνω από 300 εταιρείες και ιδιώτες δεσμεύτηκαν να καταστήσουν τον τεχνολογικό κλάδο πιο περιεκτικό.
Η Serpil Timuray, CEO Europe Cluster της Vodafone δήλωσε: «Προκειμένου ο τομέας της τεχνολογίας να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του, πρέπει να αντανακλά πιο δίκαια τον κόσμο στον οποίο δραστηριοποιούμαστε.
Είμαι ενθουσιασμένος που οι κυριότεροι ηγέτες της παγκόσμιας τεχνολογίας αγκάλιασαν την πρωτοβουλία Change The Face που ξεκίνησε η Vodafone πέρυσι και ως Συμμαχία θα συνεργαστούμε για την επίτευξη του ίδιου στόχου – να οικοδομήσουμε ένα ψηφιακό μέλλον που θα προάγει την ποικιλομορφία και στο οποίο δε θα έχουν θέση οι αποκλεισμοί».
Τι δήλωσαν οι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων τεχνολογικών εταιριών
- Ο Jolyon Barker, Global Leader, Insight and Client Experience της Deloitte, δήλωσε σχετικά: «Η προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης στο χώρο εργασίας δεν είναι μόνο αυτό που πρέπει να κάνουμε. Κινείται και στη σωστή επιχειρηματική κατεύθυνση.
Όταν οι άνθρωποι αισθάνονται αποδεκτοί για αυτό που είναι, είναι πιο ενεργοί και ικανοί να πετύχουν στη δουλειά. Και η έρευνα δείχνει ότι οι οργανώσεις που είναι πιο ανοικτές στη διαφορετικότητα και αντανακλούν τον κόσμο στον οποίο ζούμε και εργαζόμαστε είναι πιο επιτυχημένες. Είμαστε υπερήφανοι που συμμετέχουμε στη Συμμαχία #ChangeTheFace για να στηρίξουμε την προώθηση της διαφορετικότητας εντός του κλάδου της τεχνολογίας και πέραν αυτού».
- Ο Arun Bansal, President of Europe and Latin America της Ericsson, σχολίασε τα εξής: «Η διαφορετικότητα και η ένταξη είναι θεμελιώδους σημασίας για τις αξίες της Ericsson και ως παγκόσμιος ηγέτης τεχνολογίας πιστεύουμε σε μια πλήρη δέσμευση για ίσες ευκαιρίες, ώστε να διασφαλιστεί ότι το ψηφιακό μέλλον είναι προσιτό σε όλους, χωρίς εμπόδια στην πρόσβαση.
- Η Nicola Mendelsohn, VP Global Business Group του Facebook δήλωσε: «Ενώ έχουμε κάνει βήματα προόδου την τελευταία δεκαετία στον τομέα της τεχνολογίας για την αντιμετώπιση της διαφορετικότητας και της ένταξης, πρέπει να γίνει ακόμη πολύ σημαντική δουλειά. Το #ChangeTheFace ενθαρρύνει ενεργά τις εταιρείες σε όλο τον κόσμο να εξετάσουν πώς μπορούν να κάνουν την τεχνολογία πιο περιεκτική.Γνωρίζω από προσωπική εμπειρία πόσο σημαντικό είναι αυτό το έργο για να αξιοποιήσει πλήρως ο τομέας τις δυνατότητές του. Εμείς στο Facebook ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με το #ChangeTheFace!».
- Η Jessica Posner Odede, CEO του Girl Effect, δήλωσε σχετικά: «Η τεχνολογία συνιστά τη μεγαλύτερη ευκαιρία και τη μεγαλύτερη απειλή για την ισότητα στα μάτια της σημερινής γενιάς. Οι ανισότητες των φύλων τις οποίες καταπολεμούμε εκτός σύνδεσης επιδεινώνονται στον διαδικτυακό κόσμο.
Για να δημιουργήσουμε ένα δίκαιο ψηφιακό μέλλον, πρέπει να δράσουμε τώρα.Πρέπει να κατανοήσουμε καλύτερα την πραγματικότητα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα κορίτσια, ιδιαίτερα μετά την πανδημία, και να καταβάλουμε συντονισμένη προσπάθεια να δημιουργήσουμε από κοινού ψηφιακά εργαλεία μαζί με εκείνα τα άτομα τα οποία έχουν σχεδιαστεί να εξυπηρετούν.
Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με τα μέλη της Συμμαχίας #ChangeTheFace για να διασφαλίσουμε ότι τα κορίτσια είναι από τα πρώτα – και όχι τα τελευταία – που θα επωφεληθούν από την τεχνολογία».-
- Η Clare Moncrieff, VP People Direction της Nokia δήλωσε: «Ως παγκόσμια δύναμη τεχνολογίας, πρέπει να έχουμε μια ποικιλόμορφη ομάδα που εργάζεται σε ένα εργασιακό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς για να κατασκευάσει προϊόντα για διαφορετικούς ανθρώπους στον κόσμο. Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε τον κόσμο να δράσει μαζί. Όχι μόνο μερικοί, αλλά όλοι μας».
- Η Anita Bhatia, Αναπληρώτρια Εκτελεστική Διευθύντρια του UN Women σχολίασε τα εξής: «Η γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος των φύλων αποτελεί μία από τις πιο ισχυρές επενδύσεις που μπορούμε να κάνουμε για το μέλλον μας.
Σε έναν κόσμο όπου εξακολουθεί να υπάρχει χάσμα φύλου της τάξης του 17% στη χρήση του Διαδικτύου παγκοσμίως, κάθε κορίτσι πρέπει να έχει το δικαίωμα να είναι συνδεδεμένο και να διαδραματίζει τον ρόλο του στη διαμόρφωση ενός περισσότερο ίσου και τεχνολογικά προσανατολισμένου μέλλοντος.
Η UN Women είναι στην ευχάριστη θέση να συμμετάσχει στο #ChangeTheFace και να τη συνδέσει με το έργο του Συνασπισμού Δράσης Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Ισότητας της Γενιάς».
Νέα διεθνής έρευνα που καταγράφει τις αντιλήψεις για την τεχνολογία και την εκπροσώπηση
Καθώς η Συμμαχία έχει ήδη διαμορφωθεί, νέα διεθνής έρευνα που καταγράφει τις αντιλήψεις για την τεχνολογία και την εκπροσώπηση διαπιστώνει ότι εξακολουθεί να υπάρχει ανάγκη για αλλαγή σε ολόκληρο τον κλάδο.
Υπογραμμίζει την πρόκληση να βασίζονται οι εταιρείες σε λιγότερο εδραιωμένα στερεότυπα, να χρησιμοποιούν πιο περιεκτική γλώσσα στις διαφημίσεις τους και να ενθαρρύνουν ένα ευρύτερο φάσμα ηγετών τους να εκπροσωπούν τον κλάδο τους.
Η νέα επιστημονική έρευνα, που διενεργήθηκε από την Opinium σε 7.000 άτομα από εννέα χώρες, επανέλαβε την αρχική έρευνα #ChangeTheFace του 2019.
Όταν κλήθηκαν να περιγράψουν την τεχνολογία ως άτομο, υπήρξε πολύ μικρή αλλαγή στα χαρακτηριστικά του από την πρώτη έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2019, με τους περισσότερους ερωτηθέντες να απαντούν ότι το άτομο αυτό θα ήταν νεαρό, λευκό, μεσαίας τάξης και «μοντέρνο».
Άτομα από εθνοτικές μειονότητες αισθάνθηκαν να εκπροσωπούνται σημαντικά λιγότερο σε διαφημίσεις τεχνολογίας από ό,τι πριν από δύο χρόνια, με μόνο 44% να αισθάνονται ότι εκπροσωπούνται το 2021 σε σύγκριση με 68% το 2019.
Οι μισοί (49%) από τους ερωτηθέντες που ανήκουν σε εθνοτικές μειονότητες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η σύγχρονη διαφήμιση τεχνολογίας δεν φαίνεται να είναι αντιπροσωπευτική των ανθρώπων που τη χρησιμοποίησαν και μόνο το ένα τρίτο (32%) θεώρησε ότι οι διαφημίσεις τεχνολογίας απευθύνονται σε αυτούς, αν και αυτό έχει βελτιωθεί από 22% για το 2019.
Οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες αισθάνονται πλέον περισσότερο εκπροσωπημένες στις διαφημίσεις τεχνολογίας (38% των ερωτηθέντων ηλικίας 55-64 ετών το 2021 έναντι 31% για το 2019), ειδικά για τη ζωντανή τηλεόραση και τη ροή ταινιών, καθώς η καθιερωμένη τεχνολογία έχει καταστεί σύνηθες μέρος της ζωής τους.
Αρχές για την Αλλαγή
Από την έναρξη του #ChangeTheFace, ένας αυξανόμενος αριθμός εταιρειών στον τομέα της τεχνολογίας – συμπεριλαμβανομένης της Samsung, της PwC και της Vodafone – συνεργάστηκαν για να μοιραστούν πληροφορίες και βέλτιστες πρακτικές, εντοπίζοντας τομείς που επιδέχονται βελτίωση και έχουν προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη.
Μια σειρά ψηφιακών συνομιλιών και εργαστηρίων με εταιρείες και ιδρύματα τεχνολογίας οδήγησαν στη διαμόρφωση της Συμμαχίας #ChangeTheFace, με επικέντρωση σε τέσσερις αρχές για την αλλαγή, με κοινό στόχο:
• Να επιταχύνουν και να στηρίξουν διαφορετικό και χωρίς αποκλεισμούς εργατικό δυναμικό
• Να καταστήσουν την τεχνολογία προσβάσιμη και διαθέσιμη για όλους
• Να συνεργαστούν για την επιτάχυνση της αλλαγής στο ευρύτερο οικοσύστημα
• Να στηρίξουν την ευρύτερη κοινωνία.