Ο παγκόσμιος πάροχος πληροφορικής για τη βιομηχανία αερομεταφορών, SITA, συνεργάζεται με τη γραμμή ασφαλείας Safety Line προκειμένου να συνδράμουν στην προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αλλά και του λειτουργικού κόστους των αεροσκαφών, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων.

Η Safety Line, είναι μια νέα γαλλική εταιρεία που ειδικεύεται σε προγνωστικές λύσεις μεγάλων δεδομένων για αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια, έχει κάνει την αποστολή της να βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμων αεροσκαφών και στη μείωση των εκπομπών CO2 σε όλες τις φάσεις πτήσης (απογείωση, πτήση και προσγείωση) με μια σουίτα λογισμικού που ονομάζεται OptiFlight.

 

Βελτίωση της φάσης κρουαζιέρας μιας πτήσης

Οι λύσεις λογισμικού Safety Line για τη φάση κρουαζιέρας, OptiSpeed, OptiDirect και OptiLevel, που ονομάζονται συλλογικά OptiCruise, έχουν ενσωματωθεί στην ευρέως χρησιμοποιούμενη εφαρμογή eWAS Pilot για κινητά της SITA, η οποία αποτελεί μέρος του χαρτοφυλακίου «Digital Day of Operations» της SITA για τα αεροπλάνα.

Το eWAS Pilot, που χρησιμοποιείται από 50.000 πιλότους εμπορικών αεροπορικών εταιρειών, επιχειρηματικών αεροσκαφών και αεροπορικών εταιρειών φορτίου, παρέχει ακριβείς 4D μετεωρολογικές προβλέψεις και ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο από διάφορες πηγές για να προειδοποιήσει για καιρικούς κινδύνους, όπως καταιγίδες, αστραπές, καθαρή αναταραχή στον αέρα, ισχυρούς ανέμους, παγωμένο και ακόμη και ηφαιστειακή τέφρα.

Το OptiCruise της Safety Line επιτρέπει στους πιλότους και τις αεροπορικές εταιρείες να επιτύχουν σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων και μειώσεις εκπομπών άνθρακα.

Το OptiSpeed ​​δείχνει στους πιλότους την επίδραση καυσίμου και χρόνου των παραλλαγών ταχύτητας με στόχο την έγκαιρη άφιξη στην καλύτερη αναλογία καυσίμου / χρόνου, ενώ το OptiDirect προτείνει συντομεύσεις βάσει ιστορικών δεδομένων πτήσης και υποδεικνύει πιθανή εξοικονόμηση καυσίμου και χρόνου. Το OptiLevel συμβουλεύει τους πιλότους σχετικά με τις καλύτερες αλλαγές στο αρχικό επίπεδο πτήσης και στο επίπεδο της κρουαζιέρας, λαμβάνοντας υπόψη τους ανέμους και τους ανέμους.

 

Βελτίωση της φάσης αναρρίχησης μιας πτήσης

Στο πλαίσιο της νέας συνεργασίας και μέσω του χαρτοφυλακίου «Ψηφιακή Ημέρα Λειτουργιών», η SITA προσφέρει επίσης το λογισμικό OptiClimb της Safety Line Το OptiClimb χρησιμοποιεί μοντέλα απόδοσης μηχανικής μάθησης, ειδικά για την ουρά του σκάφους, σε συνδυασμό με τις 4D καιρικές προβλέψεις, για να προτείνει προσαρμοσμένες αλλαγές ταχύτητας σε διαφορετικά υψόμετρα για κάθε ανάβαση. Το λογισμικό προβλέπει καύση καυσίμου σε δεκάδες χιλιάδες πιθανά σενάρια πτήσης και στη συνέχεια εκδίδει προτεινόμενες ταχύτητες ανόδου σε πιλότους πριν από κάθε πτήση.

Τα δεδομένα της Γραμμής Ασφαλείας δείχνουν ότι η εξοικονόμηση καυσίμου ανόδου 5-6% είναι δυνατή για κάθε πτήση χωρίς να επηρεάζεται η ασφάλεια ή η άνεση των επιβατών. Σε ετήσια βάση, αυτό θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά αρκετές χιλιάδες τόνους και το λειτουργικό κόστος κατά αρκετά εκατομμύρια δολάρια, ανάλογα με το μέγεθος του στόλου της αεροπορικής εταιρείας.

Η Safety Line εκτιμά ότι 5,6 εκατομμύρια τόνοι CO2 θα μπορούσαν να αποφευχθούν εάν όλες οι αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο χρησιμοποιούν το OptiClimb.