
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ισχυρές κρατήσεις last minute αλλά χαμηλότερες από τις αναμενόμενες τιμές για το καλοκαίρι, αναφέρουν οι τουριστικοί πράκτορες από το Ηνωμένο Βασίλειο, με το κόστος να είναι η «ύψιστη προτεραιότητα» για τους πελάτες.
Οπως υπογραμμίζει ο Jim Eastwood, διευθυντής παγκόσμιων πωλήσεων της Travel Counselors, «έχουμε μια σημαντική αύξηση στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, με τις πωλήσεις για αναχωρήσεις Αυγούστου στο +40% την περασμένη εβδομάδα και να συνεχίζεται η άνοδος κάθε μήνα».
Η Barrhead Travel σημείωσε «υγιή ζήτηση» για καθυστερημένα ταξίδια, αλλά τόνισε τη σημασία της τιμής. Αύγουστος, Σεπτέμβριος και Οκτώβριος είναι οι μήνες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις μέσω των καταστημάτων της.
«Γενικά, οι Βρετανοί θέλουν να κάνουν όσες περισσότερες διακοπές μπορούν φέτος, αλλά η απόκτηση αξίας για τα χρήματα είναι στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων», τόνισε η πρόεδρος της, Jacqueline Dobson.
Η Kelly Cookes, επικεφαλής εμπορική διευθύντρια της Advantage Travel Partnership, περιέγραψε τις συναλλαγές του Ιουλίου ως «μεικτές» παρά την έντονη ζήτηση σε last minute κρατήσεις.
Είπε πως «οι αναχωρήσεις για το καλοκαίρι είναι σταθερές, αλλά τα έσοδα είναι αυξημένα. Βλέπουμε ενδιαφέρον για καθυστερημένες αποδράσεις, κυρίως λόγω των καιρικών συνθηκών. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις μη ρεαλιστικών προϋπολογισμών».
Σημείωσε αυξημένο ενδιαφέρον για την Τουρκία με βάση την αξία για τα χρήματα και τις αυξανόμενες κρατήσεις για το 2025.
Οι αναφορές για αυξανόμενη ζήτηση για καλοκαιρινές διακοπές της τελευταίας στιγμής, ιδιαίτερα για προσφορές, επαναλήφθηκαν και από άλλους πράκτορες.
Ο Paul Moss, Διευθύνων Σύμβουλος του Holiday Lounge, το απέδωσε στις κακές καιρικές συνθήκες, σημειώνοντας ότι «και τα social media συμβάλλουν σε αναζητήσεις, αλλά οι άνθρωποι έχουν επίγνωση των τιμών. Οι τιμές είναι ανταγωνιστικές αλλά αυξάνονται καθώς μπαίνουμε στον Αύγουστο».
Ο Alan Glen, διευθυντής του Glen Travel, πρόσθεσε ότι «υπάρχει μια κρίση κόστους ζωής, αλλά οι άνθρωποι δεν θέλουν να εγκαταλείψουν τις διακοπές τους».
Η easyJet ανέφερε πτώση 1% του μέσου ναύλου της σε ετήσια βάση το τρίμηνο έως τον Ιούνιο, παρά το γεγονός ότι ήταν «σε καλό δρόμο για να προσφέρει ένα καλοκαίρι ρεκόρ» και τα τριμηνιαία έσοδα των easyJet Holidays αυξήθηκαν 42%.
Ο διευθύνων σύμβουλος Johan Lundgren περιέγραψε τις αποδόσεις για την αιχμή του καλοκαιριού ως «σε γενικές γραμμές σταθερές».
Την περασμένη εβδομάδα πωλήθηκε για τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο το 69% των θέσεων -μία ποσοστιαία μονάδα πάνω από ένα χρόνο πριν- αλλά φέτος με 7% μεγαλύτερη χωρητικότητα.
Ως «ουσιαστικά χαμηλότερους» 15% σε σχέση με ένα χρόνο πριν περιγράφει τους ναύλους αυτό το καλοκαίρι ο Michael O’Leary, επικεφαλής της Ryanair.
Η Jet2 σημείωσε επίσης μια χαλάρωση των τιμών στα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους τον Ιούλιο. Περιγράφει την αύξηση των τιμών αυτό το καλοκαίρι ως «μέτρια» σημειώνοντας ότι οι επιβάτες «κάνουν κράτηση πολύ πιο κοντά στην αναχώρηση».
Συνεχίζει να προσφέρει έκπτωση 60 λίρες για διακοπές με κράτηση μέσω ανεξάρτητου πράκτορα, που ισχύει για αναχωρήσεις έως τις 31 Οκτωβρίου.
Ο Donat Retif, διευθύνων σύμβουλος της Loveholidays ανέφερε ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των τρεχουσών κρατήσεων του OTA (64%) αφορούν ταξίδια που αναχωρούσαν εντός 90 ημερών, επισημαίνοντας ότι οι κρατήσεις αυξήθηκαν μετά την εμφάνιση της Αγγλίας στον τελικό του Euro 2024 στις 14 Ιουλίου.