Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η KLM ανακοίνωσε σχέδιο αναδιάρθρωσης, που στοχεύει να ενισχύσει τα ετήσια κέρδη κατά περίπου 450 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Η εταιρεία είπε ότι εξετάζει πώς μπορεί να αλλάξει το εσωτερικό του αεροσκάφους της, ώστε να μπορεί να χωρέσει περισσότερους επιβάτες στις ήδη γεμάτες καμπίνες της.

Το σχέδιο δεν προσδιορίζει απολύσεις, αλλά υποδεικνύει ότι μπορεί να χρειαστεί εξωτερική ανάθεση εάν δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού ή να διακόψει δραστηριότητες που δεν συμβάλλουν άμεσα στις πτητικές λειτουργίες.

Ο ολλανδικός αερομεταφορέας είπε ότι τα «αυστηρά μέτρα» θα περιλαμβάνουν τουλάχιστον επτά καθορισμένες αλλαγές που αποσκοπούν στη βελτίωση των αποτελεσμάτων.

Επισήμανε ότι έχει πραγματοποιήσει ετήσια αύξηση εσόδων, αλλά «το αυξανόμενο κόστος εξοπλισμού, προσωπικού και αμοιβών αεροδρομίου» σημαίνει ότι δεν έχει στόχους κέρδους που έχει θέσει η μητρική της εταιρεία, η Air France-KLM.

Η αεροπορική εταιρεία θέλει να μειώσει το κόστος ενισχύοντας παράλληλα τα έσοδα για να πραγματοποιήσει ένα περιθώριο κέρδους περίπου 8% κατά τη διάρκεια μιας τριετίας που αρχίζει το 2026.

«Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν αύξηση της παραγωγικότητας, απλοποίηση της οργάνωσης, μείωση του κόστους και αναβολή ή αναβολή σε επενδύσεις», ανέφερε.

«Όπως πολλές άλλες αεροπορικές εταιρείες, η KLM υποφέρει από υψηλό κόστος και ελλείψεις προσωπικού και εξοπλισμού. Τα αεροσκάφη μας είναι γεμάτα, αλλά η χωρητικότητά μας δεν έχει επιστρέψει στα επίπεδα πριν από τον κορωνοϊό, δήλωσε ο Marjan Rintel, διευθύνων σύμβουλος της KLM.

Για να πετύχει τους στόχους της και να συνεχίσει να είναι μια καλή επιλογή για πελάτες και υπαλλήλους, πρέπει να κάνει σαφείς και αποφασιστικές επιλογές τώρα. Αυτό είναι οδυνηρό για κάθε συνάδελφο της KLM, αλλά είναι απαραίτητο και πρέπει να γίνει τώρα».

Η KLM εξετάζει επίσης «μια διευρυμένη προσφορά τροφοδοσίας», βελτιώνοντας υπάρχοντα προϊόντα και εισάγοντας νέα. Η αεροπορική εταιρεία θέλει αυτά τα μέτρα να αυξήσουν τα έσοδα κατά τουλάχιστον 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Όπως πολλές επιχειρήσεις στην Ολλανδία και την Ευρώπη, παλεύει με τις ελλείψεις προσωπικού και θεωρεί ότι είναι πολύ δύσκολο να προσελκύσει περισσότερους υπαλλήλους.

Ως εκ τούτου, εξετάζει μέτρα για να «απλοποιήσει την οργάνωση, να επιτύχει περισσότερη συνέργεια και να απαλλαγεί από την επικάλυψη».

Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία ξεκίνησε τη χρονιά με ζημία 31 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι κερδών 129 εκατομμυρίων ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, παρά το γεγονός ότι τα ακαθάριστα έσοδα αυξήθηκαν κατά 400 εκατομμύρια ευρώ στα 6 δις ευρώ.

Ο Όμιλος KLM, συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών του, είδε τα αποτελέσματα των κερδών να μην έχουν στόχο, με κέρδη 260 εκατ. ευρώ έναντι 3,2 δις ευρώ έσοδα.
Τα απογοητευτικά στοιχεία ήταν μια συνέχεια των προβλημάτων που άρχισαν να διαμορφώνονται προς τα τέλη του περασμένου έτους.

Τα κέρδη του 2023 μειώθηκαν στα 650 εκατομμύρια ευρώ, από 706 εκατομμύρια ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτό συνέβη παρά την απότομη αύξηση των εσόδων, από 10,7 δις ευρώ το 2022 σε 12,1 δις το 2023.