creta maris_beach_resortΚατά 15% μειωμένες θα είναι φέτος οι τιμές των προσφερόμενων δωματίων στην Ελλάδα σε σχέση με πέρυσι, όταν το ξενοδοχειακό προϊόν της χώρας τα τελευταία δυο χρόνια έχει ήδη ρίξει στο ναδίρ τις τιμές του.

Του Κώστα Χαλκιαδάκη

Αυτό που προκαλεί αίσθηση είναι, ότι το ποσοστό μείωσης των ξενοδοχειακών τιμών στην Ελλάδα είναι το μεγαλύτερο που σημειώνεται στην Ευρώπη, ανάμεσα στους κατεξοχήν καλοκαιρινούς προορισμούς όπως Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Κύπρο και Τουρκία και εύλογα το γεγονός αυτό δημιουργεί προβληματισμό για το τι είναι καλό για το ελληνικό τουρισμό.

 

Θέλουμε τουρισμό απλά για να γεμίσουμε τα “κρεβάτια” των ξενοδοχείων, θέλουμε τουρισμό για να προσθέσουμε αξία στην ελληνική οικονομία και κοινωνία συνάμα ή πολύ απλά δεν ξέρουμε τι θέλουμε; Δεν είμαι ο πρώτος που σχολιάζει αυτό το γεγονός αλλά ούτε και ο ειδικός για να προτείνει στρατηγική τουρισμού. Μεταφέροντας ωστόσο προβληματισμούς ανθρώπων του κλάδου, εύκολα γίνεται κατανοητό ότι υπάρχει θέμα.

Ναι στα δελτία ειδήσεων ο τουρισμός θα είναι πρώτο θέμα, με όμορφες εικόνες από τουρίστες που θα πλημμυρίσουν τα νησιά μας. Αυτό θέλουμε; Εαν ναι, θα το πετύχουμε με πολύ μεγάλη ευκολία. Την ίδια στιγμή ωστόσο τα δελτία εκεί που θα αποθεώνουν τον ελληνικό τουρισμό…θα κάνουν και ψυχρογράφημα…του νεαρού Ολλανδού παρ”ολίγον φονιά του δωδεκάχρονου από τη Ρωσία.

Ποτέ δε θα “παίξει” η θέση ανθρώπων του κλάδου…που υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να μειοδοτήσει στις τιμές έναντι των ανταγωνιστικών χωρών ή ότι θα πρέπει να στρέψει το βλέμμα σε άλλο target group τουριστών που με λιγότερες αφίξεις θα δώσουν μεγαλύτερα έσοδα στην ελληνική οικονομία και κοινωνία κατ’επέκταση.

Το παράδειγμα που αναφέρθηκε είναι ενδεικτικό όχι για να καταδειχθεί η λειτουργία των ΜΜΕ αλλά η ανικανότητα της ειδικών και μη παραγόντων που χειρίζονται τα τουριστικά πράγματα, με λογική που δεν προωθεί την αειφορία του τουριστικού κλάδου.

Ο ελληνικός τουρισμός δεν χρειάζεται κλακαδόρους εφήμερους αλλά οραματιστές με στόχευση, που θα δώσουν το ποιοτικό άλμα στο τουριστικό προϊόν της χώρας και ας γίνει με κόστος τα νούμερα των αφίξεων. Τουριστικό πακέτο με 16 ευρώ την ημέρα, all Inclusive, δεν φέρνει την άνοιξη στην ελληνική οικονομία.