Οι επιβάτες που είναι αποκλεισμένοι στα αεροδρόμια ή περιμένουν απωλεσθείσες αποσκευές μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν μιαν ηλεκτρονική εφαρμογή στο έξυπνο τηλέφωνο για να ενημερώνονται αμέσως και επιτόπου σχετικά με τα δικαιώματά τους.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιούργησε εφαρμογή για έξυπνα τηλέφωνα που καλύπτει αεροπορικές και σιδηροδρομικές μεταφορές και λειτουργεί σε τέσσερις κινητές πλατφόρμες: στην Apple iPhone και iPad, την Google Android, τη RIM BlackBerry και τη Microsoft Windows Phone 7. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε 22 γλώσσες της ΕΕ. Επί του παρόντος καλύπτει αεροπορικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, ενώ το 2013 αναμένεται να επεκταθεί και σε μετακινήσεις με λεωφορεία και πλοία, μόλις τεθούν σε ισχύ τα δικαιώματα αυτά.
Όταν ένα ταξίδι δεν εξελίσσεται σύμφωνα με το πρόγραμμα, συχνά προκύπτει μια αγχωτική εμπειρία. Είτε μια πτήση ακυρώνεται, ένα πακέτο διακοπών σε ξενοδοχείο δεν είναι όπως είχε διαφημιστεί ή αλλάζει το ωράριο ενός τρένου – η κατάσταση μπορεί να ελεγχθεί πολύ πιο εύκολα όταν ο επιβάτης γνωρίζει τα δικαιώματά του.
Για κάθε πιθανό πρόβλημα, η ηλεκτρονική εφαρμογή επεξηγεί τα δικαιώματα του επιβάτη. Για παράδειγμα, εάν μια πτήση ακυρωθεί και επομένως ο επιβάτης δεν μπορεί να επιβιβαστεί, μπορεί να δικαιούται αποζημίωση μεταξύ 125 και 600 ευρώ. Εάν οι αποσκευές σας έχουν υποστεί ζημιά ως αποτέλεσμα ατυχήματος, μπορεί επίσης να δικαιούστε αποζημίωση. Είναι επίσης καλό να γνωρίζουμε ότι οι σιδηροδρομικές και αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν διαφανείς πληροφορίες σχετικά με τις τιμές και να βοηθούν τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα.
Εάν αισθάνεστε ότι δεν έχουν γίνει σεβαστά τα δικαιώματά σας, η εφαρμογή σάς πληροφορεί επίσης με ποιον να έρθετε σε επαφή προκειμένου να υποβάλετε τα παράπονά σας.
Κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης κατάστασης σε μεγάλη κλίμακα, όπως ήταν η κρίση που οφειλόταν στην ηφαιστειακή τέφρα στην Ισλανδία το 2010, η εφαρμογή μπορεί επίσης να εμφανίσει ταξιδιωτικές πληροφορίες και συμβουλές εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Siim Kallas, αρμόδιος για τις μεταφορές, δήλωσε τα εξής: «Πόσοι από εμάς έχουν βρεθεί σε αεροδρόμιο και αισθανθεί απογοήτευση ακούγοντας να τους λένε ότι δεν έχουν δικαιώματα ενώ γνωρίζουν ότι έχουν! Με την εφαρμογή αυτή, εκατομμύρια ταξιδιώτες μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση στις σωστές πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά τους ως επιβάτες τη στιγμή που τις έχουν περισσότερο ανάγκη, όταν προκύπτουν απρόσμενες καταστάσεις».
Πηγή: naftemporiki