Ο σύγχρονος τρόπος προώθησης της τουριστικής βιομηχανίας βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ανάλυση των διαθέσιμων δεδομένων σχετικά με δυνητικούς ταξιδιώτες και πελάτες. Τα προσωπικά δεδομένα που αποθηκεύονται από το Facebook είναι αρκετά ελκυστικά για πολλές εταιρείες.
H Cambridge Analytics παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση τουρισμού ITB ως ένας πάροχος υπηρεσιών πληροφοριών προς την τουριστική βιομηχανία, έχοντας ήδη σημαντικούς πελάτες, όπως μια αεροπορική εταιρεία πρώτης κατηγορίας και πολλές ξενοδοχειακές αλυσίδες υψηλού επιπέδου.
Ο διαχειριστής των δεδομένων τους, κ. Alexander Tayler, εξήγησε ότι οι παλιές διαφημιστικές μέθοδοι έχουν πλέον «πεθάνει», αντικαθιστώντας τώρα τη δημιουργία προφίλ πελατών, η οποία επιτρέπει στο προϊόν να χωριστεί σε τμήματα με βάση τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών.
Ο διευθυντής της εταιρείας είναι ο Alexander Nix, ο άνθρωπος που διαπραγματεύτηκε με τους υπεύθυνους για την εκστρατεία του Donald Trump για την ενθάρρυνση και τη χειραγώγηση των ψήφων προς τον υποψήφιο των δημοκρατικών. Τα προσωπικά δεδομένα περίπου 50 εκατ. ανθρώπων προήλθαν από το Facebook, τον ιστότοπο από όπου προήλθε όλη η πληροφορία.
Ο Tayler επισημαίνει ότι το μυστικό στη δουλειά του που στοχεύει στην τουριστική βιομηχανία είναι ότι ομαδοποιούν τους πελάτες σε διαφορετικές κατηγορίες σύμφωνα με το πώς είναι. Όταν αυτές οι ομάδες γίνουν γνωστές, η διαφήμιση γίνεται προσωποποιημένη κατευθυνόμενη στο συγκεκριμένο κοινό και στις προσωπικές τους ανάγκες.
Ο Tayler επιμένει ότι η επιχείρησή του πηγαίνει πέρα από τους άλλους. “Ξεκινήσαμε με ένα πρόγραμμα μελέτης πελατών και συνδυάζοντας τα δεδομένα στα οποία ανταποκρίνονται οι πελάτες και τι αποκτούμε από άλλες πηγές (δεδομένα πελατών, άλλα διαθέσιμα στο κοινό ή εμπορικά διαθέσιμα δεδομένα) και με αυτά χρησιμοποιούμε πληροφορίες από αυτές τις ομάδες. Τι χρειάζεται και θέλει το κοινό, σε ποια μηνύματα θα απαντήσουν, ούτως ώστε να δημιουργήσουμε μια επικοινωνιακή εκστρατεία. ”
Στις 25 Μαΐου, μια νέα οδηγία που θα προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα (γνωστή ως GDPR) θα τεθεί σε ισχύ στην Ευρώπη. Ο Tayler δεν δείχνει καμία ανησυχία σχετικά με τους περιορισμούς που εισήγαγε η ΕΕ. “Αυτό που είναι πραγματικά απαραίτητο στην τουριστική βιομηχανία είναι ότι εκείνες οι επιχειρήσεις που έχουν προσωπικά δεδομένα που προσφέρουν μια διασταυρούμενη προοπτική, όπως ιστότοποι που συγκρίνουν τις τιμές ή όπου πραγματοποιούνται κρατήσεις, μοιράζονται τα κλικ που οδηγούν σε αγορές”.