Σύνταξη: tourismtoday.gr
Καθώς τα ταξίδια χωρίς πτήσεις κερδίζουν δυναμική, τα ευρωπαϊκά ταξίδια με τρένο βιώνουν την αναγέννηση τους.
Η αλλαγή του τρόπου στα ταξίδια είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για την μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.
Σύμφωνα με το Eurostar, οι πτήσεις από το Λονδίνο προς το Παρίσι εκπέμπουν 14 φορές περισσότερο CO2 από το ταξίδι με τρένο.
Oι χώρες στην Ευρώπη επενδύουν σε σιδηροδρόμους
Οι χώρες σε όλη την Ευρώπη επενδύουν σε σιδηροδρόμους που παρέχουν καλύτερες και ταχύτερες συνδέσεις από ποτέ.
Από τα οικονομικά νυχτερινά τρένα μέχρι τις ράγες cross-country, εδώ είναι οι πιο πρόσφατες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές διαδρομές.
Αυστρία: Βιέννη προς Παρίσι με το Nightjet
Η αυστριακή εθνική σιδηροδρομική εταιρεία ÖBB πρωτοπορεί στην αναβίωση του τρένου ύπνου στην Ευρώπη με τη NightJet από το 2016. Στα τέλη του 2021, ξεκίνησε μια νέα διαδρομή μεταξύ Βιέννης και Παρισιού μέσω Σάλτσμπουργκ και Μονάχου.
Το ταξίδι διαρκεί 14 ώρες και εκτελείται τρεις φορές την εβδομάδα και προς τις δύο κατευθύνσεις, με τιμές από περίπου 30€ για μια θέση έως 120€ και πάνω για ιδιωτικό βαγόνι ύπνου.
Το καλοκαίρι του 2023, η Nightjet θα λανσάρει τρένα νέας γενιάς που συναγωνίζονται τις πτήσεις πρώτης κατηγορίας με άνεση.
Θα διαθέτουν ασύρματους σταθμούς φόρτισης, δωρεάν Wi-Fi, χώρο αποθήκευσης αθλητικού εξοπλισμού ποδηλάτων και χιονιού και ιδιωτικούς χώρους με δικά τους ντους και τουαλέτες.
Γερμανία: Βερολίνο προς Στοκχόλμη με Snälltåget
Η σουηδική σιδηροδρομική εταιρεία Snälltåget άλλαξε τη διαδρομή της από το Βερολίνο προς το Μάλμε πάνω από το Αμβούργο και τη Δανία, ενώ την επέκτεινε στη Στοκχόλμη.
Το πλήρες ταξίδι διαρκεί λίγο λιγότερο από 17 ώρες με τιμές για την άμεση εξυπηρέτηση από περίπου 50€.
Ιταλία: Γένοβα στη Νάπολη με το NTV Italo
Στα τέλη του 2021, η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας NTV Italo ξεκίνησε μια υπηρεσία στη Γένοβα που συνδέει την πόλη-λιμάνι στα βορειοδυτικά της Ιταλίας με τα νότια της χώρας.
Το ταξίδι από τη Γένοβα στη Νάπολη διαρκεί λίγο λιγότερο από επτά ώρες και κοστίζει περίπου 80 € μετ’ επιστροφής.
Ιταλία: Μιλάνο στο Παρίσι με τον Frecciarossa
Στα τέλη του 2021, η Frecciarossa -ο βραχίονας υψηλής ταχύτητας της ιταλικής εθνικής εταιρείας τρένων Trenitalia- κυκλοφόρησε ένα νέο εντυπωσιακό τρένο μεταξύ Μιλάνου και Παρισιού.
Ταχύτερα και πιο πολυτελή από τα προηγούμενα δρομολόγια σε αυτή τη διαδρομή, το δρομολόγιο στο τρένο διαρκεί λίγο λιγότερο από επτά ώρες. Τα εισιτήρια ξεκινούν από 29 ευρώ.
Πορτογαλία: Πόρτο προς Λισαβόνα και Βίγκο
Η Πορτογαλία ενέκρινε σχέδια για σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Λισαβόνας, Πόρτο και Βίγκο.
Η κατασκευή ξεκινά το 2024 και θα είναι μέρος του ευρύτερου Ιβηρικού σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας που θα ενώνει τη χώρα και θα τη συνδέει με την Ισπανία.
Αυτήν τη στιγμή χρειάζονται σχεδόν τρεις ώρες για να ταξιδέψετε με τρένο μεταξύ Πόρτο και Λισαβόνας.
Η νέα σιδηροδρομική σύνδεση θα μειώσει τη διάρκεια του ταξιδιού σε μόλις 1 ώρα και 15 λεπτά και θα συνδέει τις πορτογαλικές πόλεις με το Βίγκο στην Ισπανία.
Ολλανδία: Άμστερνταμ προς Αυστρία με το Ski Express της TUI
Οι λάτρεις του χιονιού προετοιμάζονται να υποδεχτούν ένα νέο νυχτερινό τρένο που ξεκινάει από το Άμστερνταμ με προορισμό ορισμένα από τα μεγαλύτερα χιονοδρομικά κέντρα της Αυστρίας.
Το «Ski Express» της TUI θα αναχωρεί από το Άμστερνταμ κάθε Παρασκευή βράδυ μεταξύ 23 Δεκεμβρίου 2022 και 31 Μαρτίου 2023.
Μετά την αναχώρηση από την ολλανδική πρωτεύουσα στις 5:30 μ.μ., το δρομολόγιο θα κάει στάση στην Ουτρέχτη και θα συνεχίσει απευθείας στην Αυστρία.
Ολλανδία: Άμστερνταμ προς Ζυρίχη με το Nightjet
Η πρωτοποριακή νυχτερινή αμαξοστοιχία NightJet, υπό την ηγεσία της Αυστρίας, ξεκίνησε ένα δρομολόγιο μεταξύ Άμστερνταμ και Ζυρίχης στα τέλη του 2021. Αναχωρεί στις 8.30 μ.μ. και φτάνει στις 8.05 π.μ.
Οι επιλογές ύπνου κυμαίνονται από κουκέτες (από περίπου 60 ευρώ) έως καμπίνες ύπνου (από περίπου 120 ευρώ).
Ισπανία: Μαδρίτη προς Αλικάντε και Βαλένθια με Ouigo
Αυτόν τον μήνα, η Ouigo που ανήκει στην SNCF θα ξεκινήσει μια νέα διαδρομή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Μαδρίτης, Αλικάντε και Βαλένθια.
Μέχρι το 2023, ο φορέας εκμετάλλευσης σχεδιάζει επίσης να συνδέσει τη Μαδρίτη με την Κόρδοβα, την Κόστα ντελ Σολ, τη Μάλαγα και τη Σεβίλλη.
Ισπανία: Μπαρτσελόνα στη Μαδρίτη με τον Iryo
Τα ταξίδια μεταξύ της πρωτεύουσας της Ισπανίας και της κορυφαίας τουριστικής πόλης της πρόκειται να γίνουν πιο γρήγορα και φθηνότερα με μια νέα σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας από το Iryo.
Από τα τέλη Νοεμβρίου, 16 τρένα μετ’ επιστροφής θα εκτελούνται καθημερινά μεταξύ Βαρκελώνης και Μαδρίτης, με διάρκεια μόλις 2,5 ώρες ανά διαδρομή και με κόστος μόλις 18 ευρώ.
Σλοβενία: Λιουμπλιάνα προς Βουδαπέστη με τους Ουγγρικούς Σιδηροδρόμους
Το τρένο των Ουγγρικών Σιδηροδρόμων, που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2021, από τη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας, στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας, περνάει από το Γκρατς στην Αυστρία για μια γραφική διαδρομή.
Το ταξίδι διαρκεί από 7,5 ώρες και τα τρένα αναχωρούν στις 5:05 π.μ. και στις 9:35 π.μ., ξεκινώντας από τα 16 ευρώ ανά διαδρομή.
Σουηδία: Στοκχόλμη προς Αμβούργο με τον SJ EuroNight
Το νυχτερινό τρένο Stockholm Central προς Αμβούργο-Altona, το οποίο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2022, τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Αναχωρεί καθημερινά στις 5.30 μ.μ. και φτάνει στις 6.30 π.μ., περνώντας από την Κοπεγχάγη.
Η φθηνότερη επιλογή είναι μια θέση (από 25 ευρώ). Ένα κρεβάτι σε κοινόχρηστο διαμέρισμα ξεκινά από 45 ευρώ, ενώ ένα ιδιωτικό βαγόνι για δύο άτομα με νιπτήρα ξεκινά από 165 ευρώ.
Τα βαγόνια ύπνου για ένα έως τρία άτομα διαθέτουν δικό τους ντους, τουαλέτα και πρωινό που ξεκινούν από περίπου 205 ευρώ.
Διατίθενται επίσης βαγόνι ύπνου φιλικό προς τα κατοικίδια.
Σε συνδυασμό με Eurostar και Deutsche Bahn, η υπηρεσία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για ταξίδια από το Λονδίνο στη Στοκχόλμη σε λιγότερο από 24 ώρες.
Ελβετία: Ζυρίχη προς Ρώμη με Nightjet
Η Nightjet ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει ένα νέο νυχτερινό τρένο μεταξύ Ζυρίχης και Ρώμης τον χειμώνα του 2022.
Μένει να δούμε αν τα σχέδια θα προχωρήσουν όπως είχε προγραμματιστεί.
Επί του παρόντος, τα μόνα δρομολόγια του αερομεταφορέα στη Ρώμη περιλαμβάνουν τη Βιέννη, το Σάλτσμπουργκ, το Βίλαχ και το Μόναχο.
Ηνωμένο Βασίλειο: Λονδίνο προς Μπορντό με το Eurostar
Τα στελέχη του Eurotunnel ανακοίνωσαν σχέδια για δρομολόγιο από Λονδίνο προς Μπορντό, το οποίο σκοπεύουν να ξεκινήσουν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Ελπίζουν ότι η νέα υποδομή θα ενθαρρύνει τους χρήστες ιδιωτικών τζετ να επισκέπτονται την Κυανή Ακτή πιο βιώσιμα.