Σύνταξη tourismtoday.gr

Περισσότεροι από τα τρία τέταρτα των ταξιδιωτών θέλουν να χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη στο ταξίδι και στη διαμονή τους σε ξενοδοχεία.
Ωστόσο, στη συντριπτική τους πλειονότητα δεν θέλουν όλες οι διαδικασίες που σχετίζονται με τα καταλύματα να ξεπερνιούνται από μηχανήματα.

Αυτό αποκαλύπτει έκθεση από το SiteMinder σε 12.000 ταξιδιώτες σε 14 αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Ισπανίας, της Κίνας, της Αυστραλίας και της Ταϊλάνδης.

«Σε μια εποχή όπου οι επισκέπτες έχουν αυξανόμενη επιρροή στη διαμονή, είναι σαφές ότι οι εξελισσόμενες ανάγκες τους είναι ευρείες και συγκεκριμένες», δήλωσε ο Trent Innes, αιευθυντής ανάπτυξης στο SiteMinder.

Η έκθεση κάλυψε μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με τον «ταξιδιώτη σε όλα», έναν όρο που επινοήθηκε για να αναφέρεται σε «έναν νέο, πολύπλευρο τουρίστα που αντικατοπτρίζει τις δυναμικές αλλαγές στα ταξίδια με σχέδια που συνδυάζουν trending και παραδοσιακά».

Οι ταξιδιώτες αλλάζουν τον τρόπο που λειτουργούν οι πάροχοι φιλοξενίας

Αυτοί οι ταξιδιώτες, θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να λειτουργούν οι πάροχοι φιλοξενίας για να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους στον τομέα της εφαρμογής τεχνολογίας, των συνηθειών αναζήτησης και άλλων τάσεων.

«Η έρευνα μας σηματοδοτεί για τους ξενοδόχους ότι η προσαρμογή αυτών των διαφοροποιημένων προτιμήσεων δεν είναι θέμα προσαρμογής σε μια τάση.
Αφορά τη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο αλλάζουν συγκεκριμένες προτιμήσεις και συμπεριφορές ταξιδιωτών, είπε ο Trent Innes.

Σε αυτό το τοπίο, οι πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα είναι κρίσιμες για τους ξενοδόχους ώστε να προβλέψουν τις ανάγκες των επισκεπτών και να προσφέρουν τη διαμονή που οραματίζονται».

  • Παρόλο που το 80% σκοπεύει να αναζητήσει εμπειρίες στο κατάλυμα του, το 41% σκοπεύει επίσης να εργαστεί, ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση με φέτος.
  • Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν για μια εκδήλωση, ποσοστό που αυξάνεται στο 83% μεταξύ των Gen Zers. Ωστόσο, μόλις φτάσουν στο κατάλυμά τους, περισσότεροι από τους μισούς προβλέπουν να περάσουν «τον περισσότερο χρόνο» (19%) ή «αρκετό χρόνο» (32%) εκεί, αύξηση 1,5% σε σχέση με πέρυσι.
  • Σχεδόν οι μισοί (46%) σκοπεύουν να κλείσουν ένα Standard (βασικής ποιότητας) δωμάτιο, ωστόσο η πλειοψηφία θα ξοδέψει χρήματα «εκεί που έχει σημασία», με το 87% να είναι πρόθυμο να ξοδέψει για έξτρα παροχές όπως το πρωινό (47%), το μέγεθος του δωματίου (30%) και τη θέα (28%) και το 70% να πληρώσει περισσότερα για μια φιλική προς το περιβάλλον διαμονή.

Οι ενσωματώσεις AI των ξενοδοχείων

  • Το 51% πιστεύει ότι τα ξενοδοχεία είναι μπροστά όσον αφορά την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται και η τεχνητή νοημοσύνη (AI), η οποία είναι η πιο δημιφιλής τεχνολογία φιλοξενίας τα τελευταία δύο χρόνια από την κυκλοφορία του ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022.
  • Οι ταξιδιώτες επιλέγουν σε μεγάλο βαθμό την τεχνητή νοημοσύνη στα καταλύματα. Το 78% είναι ανοιχτό στη χρήση της στον προγραμματισμό, την κράτηση και κατά τη διάρκεια της διαμονή του στο ξενοδοχείο το 2025.
  • Στα καταλύματα, οι επισκέπτες λένε “ναι” στις εργασίες AI, όπως υπηρεσία δωματίου και καθαριότητας. Ωστόσο, υπογραμμίζουν ότι δεν θα ήθελαν ένα μηχάνημα να είναι υπεύθυνο για κάτι όπως το μαγείρεμα.
  • Ενώ πολλοί τουρίστες υποστηρίζουν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, η πλειονότητα δεν αισθάνεται άνετα με την πλήρη εφαρμογή της στις επιχειρήσεις φιλοξενίας.
    Μόλις το 12% θα υποστήριζε τη διαχείριση όλων των βασικών λειτουργιών του ξενοδοχείου που χειρίζονται μηχανήματα το 2025.

Η υιοθέτηση τεχνολογίας διαφέρει ανά περιοχή

Ενώ οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό εν κινήσει νέες τεχνολογίες, το ποσοστό υιοθέτησης ποικίλλει ανά περιοχή.

  • Σε προορισμούς υψηλής ανάπτυξης, κατά μέσο όρο το 90% των ταξιδιωτών είναι ανοιχτοί στη χρήση της. Αυτό περιλαμβάνει το 98% ταξιδιωτών σε Κίνα, το 94% στην Ινδία και το 91% στο Μεξικό.
  • Ωστόσο, οι ταξιδιώτες σε «παραδοσιακούς προορισμούς» είναι λιγότερο ανοιχτοί στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Περίπου το 60% να είναι πρόθυμο να χρησιμοποιήσει τη νέα τεχνολογία. Αυτό περιλαμβάνει το 62% στον Καναδά και την Αυστραλία, το 63% στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ το 69%.

Αναζήτηση για ταξίδια και συνήθειες σε κρατήσεις

  • Ενώ η ταξιδιωτική έμπνευση είναι παντού -μεταξύ άλλων μέσω των influencers και των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης- το 36% θα ξεκινήσει την έρευνα ξενοδοχείων το 2025 με μια μηχανή αναζήτησης (από 26% φέτος).
  • Η τάση ηγείται από τους baby boomers, με το 42% να σχεδιάζει να ξεκινήσει με μια πλατφόρμα αναζήτησης.
  • Αλλά οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν επίσης πολλές πηγές στον προγραμματισμό τους. Η χρήση διαδικτυακών φόρουμ όπως το Reddit και το Quora και άλλες μορφές social media χρησιμοποιούνται από το 11%.
  • Tο 7% θα συμβουλευτεί την οικογένεια και τους φίλους του, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
  • Όταν έρθει η ώρα κράτησης, το 42% επιλέγει διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο -στο +3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος- και το 27% κάνει κράτηση απευθείας με τον προμηθευτή, μειωμένο 1% από πέρυσι.
  • Περισσότεροι από τους μισούς (52%) έχουν εγκαταλείψει online κράτηση μετά από μια κακή εμπειρία. Και αυτός ο αριθμός είναι υψηλότερος στους νεότερους ταξιδιώτες.
  • Το 70% της Gen Z και το 61% των Millennials έχουν εγκαταλείψει μια κράτηση λόγω μιας αρνητικής εμπειρίας.
  • Ο Ιταλός ταξιδιώτης είναι ο πιο πιθανός να ξεκινήσει την έρευνά του για ξενοδοχεία χρησιμοποιώντας μηχανή αναζήτησης (50%).
  • Ο Κινέζος ταξιδιώτης είναι λιγότερο πιθανό να το κάνει (20%), προτιμώντας συγκεκριμένα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το SiteMinder επεσήμανε την έλλειψη ασφάλειας του ιστότοπου, τα προβλήματα πληρωμών, τους χρόνους φόρτωσης, τον σχεδιασμό και την έλλειψη φιλικότητας για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων ως λόγους για τους οποίους οι ταξιδιώτες εγκατέλειψαν τις κρατήσεις.