Σύνταξη tourismtoday.gr
Οι εικόνες τεχνητής νοημοσύνης (AI) θα μπορούσαν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην εμπιστοσύνη, αποκάλυψε έρευνα του TUI Group.
Η πλειονότητα των ανθρώπων δεν είναι σε θέση να διακρίνει τις πραγματικές εικόνες από αυτές που δημιουργούνται με χρήση AI.
Παρόλο που έχουν διπλάσιες πιθανότητες να «κεντρίσουν την περιέργεια», δεν θεωρήθηκαν πιο σαγηνευτικές ή πειστικές ως προς τις αποφάσεις αγοράς.
- Οι Ισπανοί ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με την επιρροή της AI, με τους περισσότερους να πιστεύουν ότι αυτές οι εικόνες θα επηρέαζαν αρνητικά τις αποφάσεις αγοράς τους.
- Αντίθετα, οι Βρετανοί και οι Γερμανοί, εξέφρασαν είτε ουδέτερη είτε θετική στάση.
- Σχεδόν το ένα τέταρτο (22%) από το Ηνωμένο Βασίλειο είπε ότι μπορεί «εύκολα να διακρίνει» μεταξύ τεχνητής νοημοσύνης και πραγματικών εικόνων, αλλά αυτό μειώνεται στο 9% στη Γερμανία και την Ισπανία.
- Κατά μέσο όρο, οι της Gen Z και οι Millennials ήταν πιο πιθανό να ισχυριστούν ότι μπορούν εύκολα να διακρίνουν μεταξύ των δύο (17%), σε σύγκριση με την Gen X (11%) και τους Baby Boomers (6%).
Ενώ οι εικόνες που δημιουργήθηκαν από AI προκάλεσαν συναισθήματα «ενδιαφέροντος» σε πολλούς συμμετέχοντες, οδήγησαν επίσης σε εκτεταμένο «σκεπτικισμό».
Οι Ισπανοί, οι Baby Boomers και οι γυναίκες εκφράζουν μεγαλύτερη προσοχή όσον αφορά τις εικόνες που δημιουργούνται από AI, ενώ εκείνοι από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η Gen Z, οι νεότεροι Millennials και οι άνδρες, ήταν πιο θετικοί.
Σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, η πλειονότητα δήλωσε ότι προτιμά έναν συνδυασμό «επαγγελματικών φωτογραφιών υψηλής ποιότητας» και «αυθεντικού περιεχομένου που δημιουργείται από τους χρήστες».
Αυτός ο συνδυασμός, αναγνωρίστηκε από το 88% ως ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και τον επηρεασμό της αγοραστικής συμπεριφοράς.
Ο Peter Ulwahn, διευθύνων σύμβουλος της TUI Musement, του τμήματος περιηγήσεων και δραστηριοτήτων της εταιρείας, δήλωσε πως «καθώς η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται, παρουσιάζει ευκαιρίες για την ταξιδιωτική βιομηχανία να ενισχύσει την αφοσίωση των πελατών.
Ωστόσο, η σημασία της ηθικής ανάπτυξης τεχνητής νοημοσύνης είναι υψίστης σημασίας και αυτού του είδους η έρευνα είναι το κλειδί για την κατανόηση του καλύτερου τρόπου ενσωμάτωσης της προηγμένης τεχνολογίας διατηρώντας παράλληλα την εμπιστοσύνη των πελατών.
Τα ευρήματα αυτής της έρευνας υπογραμμίζουν τη σημασία της εξισορρόπησης της καινοτομίας με τη διαφάνεια. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη εμπλουτίζει την ταξιδιωτική εμπειρία χωρίς να διακυβεύεται η εμπιστοσύνη και η προσέγγισή μας θα παραμείνει ριζωμένη στην αυθεντικότητα».