Το διοικητικό Συμβούλιο του Πανελληνίου Συλλόγου Ιαματικών Πηγών και Λουτροπόλεων Ελλάδας ολοκλήρωσε την επεξεργασία του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Τουρισμού με τον τίτλο «Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας, Ναυάγιο Ζακύνθου, διατάξεις για τα τουριστικά γραφεία, τις τουριστικές επιχειρήσεις και τα τουριστικά καταλύματα και άλλες ρυθμίσεις για την τουριστική ανάπτυξη» και ειδικότερα το κομμάτι που αφορά το δεύτερο μέρος του σχεδίου νόμου, μέσω της σύστασης Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας – ΙΠΕ», έχει ως σκοπό μια συνολικότερη, ομοιογενή και αποδοτική διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση και αξιοποίηση των ιαματικών φυσικών πόρων και πηγών της Χώρας μαζί με τις εγκαταστάσεις τους, που αποτελούν περιουσία του Δημοσίου ή /και των οικείων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Ανέστης Αναστασιάδης ενημέρωσε όλα τα μέλη του Δ.Σ. και τα μέλη της επιτροπής τουρισμού του Πανελληνίου Συλλόγου σχετικά με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης παρουσιάστηκαν οι προτάσεις σχετικά με το νέο νομοσχέδιο θεσμικών φορέων, όπως του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας, της ΚΕΔΚΕ, αλλά και άλλων δημοσίων φορέων και προσώπων ( βουλευτών κ.α.).
Ο κ. Αναστασιάδης σημείωσε ότι «ο Πανελλήνιος Σύλλογος διατυπώνει εδώ και 17 χρόνια συνεχώς προτάσεις αλλά και συμμετείχε σε αντίστοιχές διαδικασίες για την εκπόνηση και άλλων νομοσχέδιων, τα οποία δυστυχώςπαρά την ψήφισή τους δεν μπόρεσαν να εφαρμοστούν όσες φορές και αν βελτιώθηκαν.
Τόνισε ακόμη ότι η πρότασή του είναι ξεκάθαρη από το 1981 που συμμετείχε ως αυτοδιοικητικός στην ίδρυση του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδος.
Τι λέει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ιαματικών Πηγών και Λουτροπόλεων Ελλάδας για το σχετικό νομοσχέδιο
Μετά από διαλογική συζήτηση το Δ.Σ. του Πανελληνίου Συλλόγου αποφάσισε τα εξής:
- Το νομοσχέδιο θα πρέπει να είναι κατανοητό τόσο στους πολίτες, όσο και στους διοικούντες τις ιαματικές πηγές.
Μάλιστα θα πρέπει να κωδικοποιεί όλη την προγενέστερη νομοθεσία, προκειμένου να διευκολύνει τις επενδύσεις και την λειτουργία των ιαματικών εγκαταστάσεων. - Βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου παραμένει η σύσταση ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «Ιαματικές Πηγές Ελλάδας» (Ι.Π.Ε.). Αυτή έχει σκοπό τη διοίκηση, διαχείριση, εκμετάλλευση, και αξιοποίηση των φυσικών ιαματικών πόρων και πηγών. Καθώς και των εγκαταστάσεων τους και του περιβάλλοντος των ιαματικών πηγών χώρου σε ακτίνα πεντακοσίων μέτρων, η οποία ανήκει στη διαχείριση του Ε.Ο.Τ. και περιλαμβάνεται στην προστατευτική περιοχή γύρω από την πηγή.
Πάγια πολιτική μας επιλογή παραμένει η εμπλοκή των τοπικών φορέων, είτε του δήμου είτε επαγγελματιών της περιοχής στην ανάπτυξη και λειτουργία των ιαματικών φυσικών πόρων. - Τονίζουμε, επίσης ότι τα ιαματικά λουτρά είναι:
1. Μικρές μονάδες υγείας και ευεξίας.
2. Στοιχεία που ενισχύουν την τοπική ανάπτυξη και το διαθέσιμο εισόδημα, όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. - Όπου υπάρχει η δυνατότητα τα ζεστά νερά θα πρέπει να διατίθενται και για άλλες χρήσεις (π.χ. θέρμανση θερμοκηπίων).
- Λαμβάνουμε υπόψιν μας την ευρωπαϊκή εμπειρία, οπού οι εγκαταστάσεις των ιαματικών πηγών η κατά 70% ανήκουν στον δήμους της περιοχής. Και οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις γύρω από κάθε Λουτρόπολη ανήκουν στους ιδιώτες επενδυτές.
- Το νομοσχέδιο δεν αναφέρεται στο λουτρικό επίδομα, όταν αντίστοιχα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες οι ασφαλιστικοί φορείς έχουν αντίστοιχες προβλέψεις.
- Το νομοσχέδιο δεν έχει καμία αναφορά για το ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό όπως γίνετε σε όλη την Ευρώπη, οπού υπάρχει ιατρική παρουσία σε κάθε λουτρόπολη.