tourismos3105Στην ολυμπιάδα του τουρισμού η Ελλάδα δεν ανεβαίνει στο βάθρο. Όσο και αν το μοναδικό μέχρι στιγμής «success story» της ελληνικής οικονομίας προβάλλεται ως τουριστική άνοιξη, το ελληνικό τουριστικό προϊόν δεν είναι όσο ανταγωνιστικό θα μπορούσε, κυρίως διότι ο ελληνικός δημόσιος τομέας εξακολουθεί να δυσχεραίνει τις προσπάθειες των επιχειρήσεων του τουρισμού και βασικές υποδομές παραμένουν απαρχαιωμένες.

Η «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας αποδεικνύεται ένα σύνθετο στοίχημα το οποίο για να κερδηθεί πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά…

Το στοίχημα του 2021

Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 17η θέση στις τουριστικές αφίξεις διεθνώς, την 23η θέση στις τουριστικές εισπράξεις και την 32η θέση στην ανταγωνιστικότητα. Αν και μέχρι το 2021 αναμένεται να βρισκόμαστε στο «top10» των παγκόσμιων τουριστικών προορισμών, για να γίνει αυτό θα πρέπει να αυξηθούν κατακόρυφα οι επιδόσεις της χώρας σε επίπεδο υποδομών, συνδεσιμότητας, προβολής καθώς και να μεριμνήσουμε για τη δημιουργία νέων καινοτόμων προϊόντων αξιοποιώντας την τεχνολογία.

Ο Αλέξανδρος Λαμνίδης, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ΣΕΤΕ, μιλώντας στο news.gr εμφανίζεται αισιόδοξος πως ο ελληνικός τουρισμός θα κερδίσει το στοίχημα. «Η επίτευξη του στόχου θα πραγματοποιηθεί και μάλιστα περίπου 2-3 χρόνια νωρίτερα από το προβλεπόμενο, όπως αναφέρεται και στον Οδικό Χάρτη 2021 που έχει εκπονήσει ο ΣΕΤΕ» δηλώνει ο κ. Λαμνίδης και προσθέτει πως «αν και για τη φετινή χρονιά είμαστε προετοιμασμένοι, θα πρέπει να υλοποιήσουμε ταχύτερα από το αναμενόμενο το πλάνο των επενδύσεων και αναβαθμίσεων ώστε να διασφαλίσουμε την συνέχιση της αυξητικής αυτής τάσης και στο άμεσο μέλλον».

Όπως εξηγεί στην ενίσχυση της θετικής διεθνώς εικόνας τόσο της Ελλάδας όσο και της πρωτεύουσας της, έχουν συμβάλλει οι δράσεις προβολής του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ. Επιπλέον, ο ΣΕΤΕ τους τελευταίους μήνες έχει υλοποιήσει ενέργειες στοχευμένης δημοσιότητας σε βασικές αγορές στόχους. Με θετική κάλυψη της Αθήνας από υψηλής αξίας ΜΜΕ έχει υλοποιήσει ένα εκτενές πλάνο φιλοξενίας ξένων δημοσιογράφων και bloggers, με σκοπό την παρουσίαση προϊόντων και υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει η χώρα. Αποτέλεσμα της συντονισμένης αυτής προσπάθειας είναι φέτος να επιτευχθεί ένα νέο ρεκόρ διεθνών αφίξεων.

Που υστερούμε

Αν και προετοιμασμένοι λοιπόν να υποδεχτούμε τον αναμενόμενο όγκο τουριστών, μια σύγκριση των πρακτικών ξένων χωρών, επιβεβαιώνει την άποψη του γενικού διευθυντή του συνδέσμου τουριστικών επιχειρήσεων. Σύμφωνα με αυτή υπολείπονται ακόμη αρκετά για την προσφορά μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας στον επισκέπτη και για την διείσδυση της Ελλάδας σε νέες αγορές.

Κάνοντας μια απλή σύγκριση στις υπηρεσίες που προσφέρονται σε χώρες που γνωρίζουν ιδιαίτερη τουριστική άνθιση ο καταναλωτής διαπιστώνει πως η Ελλάδα έχει αρχίσει να γίνεται ανταγωνιστική αλλά περαιτέρω πρακτικές κρίνονται απαραίτητες να υιοθετηθούν. Τα παραδείγματα τόσο της Γαλλίας και της Ισπανίας όσο και των γειτονικών χωρών της Ιταλίας και της Τουρκίας, που προηγούνται στην παγκόσμια τουριστική κατάταξη, ουσιαστικά υποδεικνύουν και τις ελλείψεις της χώρας.

Αναζητώντας κανείς καταλύματα σε μητροπολιτικές πόλεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών επιβεβαιώνει την πρόσφατη ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών για τη διατήρηση της χαμηλότερης τιμής ξενοδοχείου. Το κόστος για ένα δίκλινο δωμάτιο σε ένα ξενοδοχείο τρίτης κατηγορίας στην Αθήνα παρατηρείται φτηνότερο αφού ξεκινάει από 30 ευρώ.

Εν αντιθέσει στη Μαδρίτη, στην Κωνσταντινούπολη και στο Βερολίνο η χαμηλότερη τιμή που μπορεί να εξασφαλίσει κυμαίνεται γύρω στα 50 ευρώ ενώ η Ρώμη ξεκινάει από 60 ευρώ και πλέον. Βέβαια πρέπει να συνυπολογίσει κανείς πως οι οικονομικότερες τιμές καταλυμάτων τουλάχιστον στην περίπτωση της Αθήνας προσφέρονται σε συνοικίες οι οποίες θεωρούνται υποτιμημένες και με ζωτικής σημασίας προβλήματα ακόμα και για την ασφάλεια των πολιτών, όπως η περιοχή γύρω από την Ομόνοια.

Νίκη Παπάζογλου

news.gr