Σύνταξη: tourismtoday.gr
Μειωμένες 5% θα είναι οι παραδόσεις αεροσκαφών έως το 2027, λόγω έλλειψης εξαρτημάτων (σε σύγκριση με τα δεδομένα του 2023).
Ο περιορισμός στην ανάπτυξη επισημαίνεται στην τελευταία ετήσια Πρόβλεψη Στόλου της Cirium.
Το 4ο τρίμηνο του 2024, συνολικά 26.100 αεροσκάφη βρίσκονται σε υπηρεσία, στο +5% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020 (που επικράτησε η πανδημία), δείχνοντας την ισχυρή τροχιά ανάπτυξης και ανάκαμψης του κλάδου.
- Η άνοδος οφείλεται στην παράδοση και τη λειτουργία αεροσκαφών μονού διαδρόμου (+13%), με τον αριθμό των αεροσκαφών με δύο διαδρόμους να βρίσκεται 3% κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.
- Ο αριθμός των ενεργών περιφερειακών αεριωθούμενων αεροσκαφών παραμένει επίσης 8% χαμηλότερος σε επίπεδα πριν από την πανδημία, με τα στροβιλοκινητήρες να έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη πτώση της τάξης του 13%.
45.900 αεροσκάφη θα παραδοθούν παγκοσμίως τα επόμενα 20 χρόνια
Σχετικά με τις μελλοντικές προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς εμπορικών επιβατικών και εμπορευματικών αεροσκαφών, αποκαλύπτεται ότι 45.900 αεροσκάφη θα παραδοθούν παγκοσμίως τα επόμενα 20 χρόνια.
Αυτό αντιστοιχεί σε συνολική αξία 3,3 τρις δολαρίων, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να επενδύουν σε νεότερα και πιο βιώσιμα αεροσκάφη.
- Από αυτά που πρόκειται να παραδοθούν μεταξύ 2024 και 2043, περίπου το 98% θα είναι επιβατικά αεροσκάφη, καθώς η εταιρεία προβλέπει ότι η χωρητικότητα (ASK) θα αυξηθεί κατά 4,4%. ανά έτος.
- Παράλληλα θα παραδοθούν 3.500 φορτηγά τα επόμενα 20 χρόνια, με τον στόλο φορτίου της βιομηχανίας να προβλέπεται στο +2,6% ετησίως.
Η πλειονότητα (70%) θα γίνει μέσω μετατροπών από επιβάτη σε φορτηγό (P2F) αντί για νέες παραδόσεις, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την τρέχουσα αύξηση της ζήτησης.
Η Airbus και η Boeing θα παραμείνουν οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές εμπορικών αεροσκαφών, παραδίδοντας περίπου το 84% συνολικά, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να αυξηθεί στο 90% σε αξία το 2043, ενώ η COMAC προβλέπεται να λάβει μερίδιο 6% της ζήτησης.
Η κορυφαία περιοχή ανάπτυξης αεροσκαφών
Η Ασία στο σύνολο της θα συνεχίσει να είναι η κορυφαία περιοχή για την ανάπτυξη των αεροσκαφών, λαμβάνοντας περίπου το 45% των παραδόσεων τα επόμενα 20 χρόνια, εκ των οποίων η Κίνα θα συνεισφέρει περίπου το 20% από μόνη της, φτάνοντας σχεδόν το σύνολο της Βόρειας Αμερικής.
Ωστόσ αυτή η ανάπτυξη επιδεινώνεται από την άνοδο της εμπορικής αεροπορίας της Ινδίας, που θα αυξήσει τον αριθμό των επιβατικών αεροσκαφών της από 720 στο τέλος του 2023, σε περισσότερους από 3.800 τα επόμενα 20 χρόνια. Η χώρα καλύπτεται χωριστά στην έκθεση για πρώτη φορά.
«Καθώς συνεχίζουμε να εισερχόμαστε στον επόμενο κύκλο ανάπτυξης της αεροπορικής βιομηχανίας, η νέα μας πρόβλεψη στόλου δείχνει τη συνεχιζόμενη ζήτηση για νέα αεροσκάφη, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να ανανεώσουν και να επεκτείνουν τους στόλους τους, επισημαίνει ο Rob Morris, Επικεφαλής Συμβουλευτικής της Cirium.
Ωστόσο, είναι σαφές ότι τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και η άλλη παραγωγή θα συνεχίσουν να προκαλούν καθυστερήσεις, οδηγώντας σε αβέβαια χρονοδιαγράμματα παράδοσης για πολλές αεροπορικές εταιρείες, και αυτό έχει ληφθεί υπόψη στις προβλέψεις μας.
Με αγορές όπως η Ινδία να προχωρούν σε σημαντική ανάπτυξη, είναι σαφές ότι τα επόμενα 20 χρόνια θα είναι όλο και πιο ανταγωνιστικά για τους κατασκευαστές, με τις αεροπορικές εταιρείες να συνεχίζουν να επενδύουν στους στόλους τους.
Η πρόβλεψη δείχνει επίσης την πρόκληση της βιωσιμότητας και του καθαρού μηδενισμού, καθώς η αύξηση του στόλου εξισορροπείται με την απόδοση των νέων αεροσκαφών για να οδηγήσει σε μειώσεις στις εκπομπές ανά μονάδα».