Τα μέσα ενημέρωσης παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των ταξιδιωτικών αποφάσεων όπως επισημαίνει έρευνα της Travel Counselors.
Τα δύο πέμπτα (41%) των καταναλωτών δήλωσαν ότι επέλεξαν τους προορισμούς των διακοπών τους με βάση την έμπνευση από την τηλεόραση, τον κινηματογράφο ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το 61% των ατόμων ηλικίας 16 έως 24 ετών και το 60% των ατόμων ηλικίας 25 έως 34 ετών είναι πιθανό να επηρεαστούν από τα μέσα ενημέρωσης, σε σύγκριση με μόλις 24% των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω.
Οι influencers χαρακτηρίστηκαν ως ο πιο επιδραστικός τρόπος, ενώ η μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα επηρεάστηκε περισσότερο από ταξιδιωτικά ντοκιμαντέρ.
Η δημοσκόπηση σε 2.000 άτομα διαπίστωσε ότι οι προοπτικές για διακοπές στο εξωτερικό στο εξωτερικό παραμένουν θετικές, παρά τις πιέσεις ως προς το κόστος ζωής.
Κοιτάζοντας το μέλλον, ο μέσος άνθρωπος σχεδιάζει να πάει δύο διακοπές στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες.
Τα ταξίδια χωρίς άγχος ήταν ένας βασικός λόγος για το 39% των ερωτηθέντων που έκαναν κράτηση για διακοπές μέσω ταξιδιωτικού συμβούλου, επειδή ήθελαν κάποιον να βοηθήσει και να υποστηρίξει εάν τα πράγματα πάνε στραβά, καθώς και επιθυμούσαν συμβουλές από εμπιστευμένους ειδικούς (49%) και εξοικονόμηση χρόνου (46 %).
Οι διακοπές στην παραλία παραμένουν η αγαπημένη επιλογή για περισσότερους από τους μισούς (53%) των ερωτηθέντων, ακολουθούμενες από τις διακοπές στην πόλη (41%) και τα ταξίδια all-inclusive (33%). Λίμνες και βουνά (23%) και κρουαζιέρες (17%) συμπλήρωσαν τους πέντε αγαπημένους τύπους διακοπών.
Τα στοιχεία αποκάλυψαν επίσης μια αύξηση στη δημοτικότητα των διακοπών πολλών προορισμών, η οποία αυξήθηκε από 9% όταν έγινε η τελευταία έρευνα το 2023, σε 16% φέτος.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Travel Counselors, Steve Byrne, δήλωσε: «Αυτές οι τάσεις υπογραμμίζουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του ταξιδιωτικού τομέα, ο οποίος συνεχίζει να ευδοκιμεί καθώς οι άνθρωποι δίνουν προτεραιότητα σε ουσιαστικές και εμπλουτισμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Είναι μια υπενθύμιση της σημασίας και της αξίας του ταξιδιού για τους ανθρώπους, ιδιαίτερα όταν δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία τους.
«Η επιθυμία να εξερευνήσουν νέους προορισμούς και να επανασυνδεθούν με τους αγαπημένους τους παραμένει βασικός μοχλός για πολλούς όταν κάνουν κράτηση για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
«Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο εμπειρίες χωρίς άγχος, φυσική ομορφιά και εγγυημένη ηλιοφάνεια, υποδεικνύοντας μια στροφή προς έναν πιο προσεκτικό και σκόπιμο προγραμματισμό διακοπών.
«Το γεγονός ότι οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν κράτηση με κάποιον που μπορούν να εμπιστευτούν και μπορεί να τους εξοικονομήσει χρόνο και άγχος δημιουργώντας ατομικές και προσωπικές ταξιδιωτικές εμπειρίες για αυτούς είναι πραγματικά ισχυρό. “