aviva-singleΜόλις 6% των ξενοδοχείων στην Ελλάδα είναι branded αλλά –λόγω μεγέθους μονάδων- αυτά αντιπροσωπεύουν το 21% των δωματίων, σύμφωνα με το Hotel Brands Report της GBR Consulting.

Η κυριαρχία των tour operators στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά αποτυπώνεται από το γεγονός ότι η TUI και η Thomas Cook κατέχουν την πρώτη και την τρίτη θέση βάσει δωματίων, διαθέτοντας 9,211 δωμάτια σε 42 ξενοδοχεία η πρώτη και 2,956 δωμάτια σε 23 ξενοδοχεία η δεύτερη, τα περισσότερα από τα οποία στις κατηγορίες 4* και 5*. Στην δεύτερη θέση είναι τα Mitsis Hotels με 5,334 δωμάτια, επίσης κυρίως στις κατηγορίες 4* και 5*.

Από τα διεθνή brands που δεν ανήκουν σε tour operators, την σημαντικότερη παρουσία έχει η Starwood με 2,301 δωμάτια σε 11 ξενοδοχεία 5*, ενώ διεθνή brands όπως Hilton, Intercontinental, Marriott έχουν πολύ περιορισμένη παρουσία και μάλιστα η τελευταία πρόσφατα ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το ξενοδοχείο Ledra Marriott. Το top-10 των brands συμπληρώνουν το consortium Bee Happy με 45 ξενοδοχεία / 2,632 δωμάτια, τα Aquis Hotels με 12 ξενοδοχεία / 2,616 δωμάτια, τα Aldemar με 7 ξενοδοχεία / 2,587 δωμάτια καθώς και τα consortium Leading Hotels of the World με 12 ξενοδοχεία / 2,113 δωμάτια, Small Luxury Hotels of the World με 45 ξενοδοχεία / 2094 δωμάτια και Tablet Hotels με 38 ξενοδοχεία / 2,026 δωμάτια.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατανομή των brands ανά κατηγορία: 34% των branded ξενοδοχείων ανήκουν στην κατηγορία 5*, 42% στην κατηγορία 4*, 15% στην κατηγορία 3*, 9% στην κατηγορία 2* και 1% στην κατηγορία 1*

Σε ότι αφορά στη διείσδυση των brands ανά κατηγορία, τα 5* ξενοδοχεία / δωμάτια είναι branded κατά 58% / 69,7%, τα 4* ξενοδοχεία κατά 20,2% / 35,5% ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στις χαμηλότερες κατηγορίες είναι σημαντικά χαμηλότερα. Παρατηρείται επίσης ότι τα διεθνή brands είναι ιδιαίτερα ισχυρά στην κατηγορία των 5*, τα εθνικά στην κατηγορία των 4* και τα τοπικά στις κατηγορίες 3* και 2*.

Η πλήρης μελέτη αναπτύσσεται σε 489 σελίδες και καταγράφει λεπτομερώς ποια ξενοδοχεία ανήκουν σε ποιο brand (διεθνές, εθνικό, τοπικό, consortium) σε όλη την χώρα και ανά νομό. Επίσης έχει αναλυτική παρουσίαση των brands που εκπροσωπούνται στην Ελλάδα με αναλυτική παρουσίαση των ξενοδοχείων τους και σε ποιο brand ανήκουν, του αριθμού δωματίων και της κατηγορίας του καθενός.