του Γιάννη Τσιρογιάννη
To νέο Mazda CX-30 έρχεται για να τοποθετηθεί στη μικρομεσαία (C segment) κατηγορία των crossover/SUV, πάνω ακριβώς από το μικρότερο Mazda CX-3 και κάτω από το μεσαίο Mazda CX-5.
Το CX-30 διατηρεί μάλιστα και ονοματολογικά δεσμούς με το νέο Mazda 3, με το οποίο άλλωστε μοιράζονται πολλά σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό, το μηχανικό, το τεχνικό κομμάτι κ.λπ.
Από πλευράς διαστάσεων, το CX-30 είναι ελαφρώς πιο compact σε σχέση με το Mazda 3 έχοντας μήκος 4.395 χλστ. (- 65 χλστ.) και μεταξόνιο 2.655 χλστ. (-70 χλστ.), χωρίς πάντως αυτό να επιβαρύνει την εσωτερική του ευρυχωρία.
Δίχως αμφιβολία πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα μικρομεσαία crossover της αγοράς, αφού επωφελημένο από την πρόσφατη, KODO σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, ενσωματώνει μια ελκυστική, σε στυλ κουπέ, εξωτερική αισθητική.
Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει η εμφατική, μεγάλη γρίλια της μάσκας στο εμπρόσθιο μέρος, στο πλάι διακρίνονται τα σχετικά χαμηλά σε ύψος παράθυρα, ενώ πίσω η τονισμένη σχεδίαση της πόρτας με την μαύρη αεροτομή ψηλά στο τζάμι δίνει περισσότερη έμφαση στην παρουσία του αυτοκινήτου στο δρόμο.
Εντός, κυριαρχεί η μινιμαλιστική αισθητική των εσωτερικών των μοντέλων της εταιρείας, η οποία από τη μια βοηθά να αναδειχθεί ο σπορ χαρακτήρας των δημιουργημάτων της Mazda, ενώ από την άλλη φροντίζει ώστε να συμπορευθεί με τη νέα, πιο premium κατεύθυνσή τους.
Η θέση οδήγησης είναι για μια ακόμη φορά εξαιρετική, σε χαμηλότερη θέση από ένα τυπικό SUV και, σε συνδυασμό με τη θέση του επιλογέα ταχυτήτων ψηλότερα στη βάση της κονσόλας και το σχετικά μικρό σε διαστάσεις τιμόνι, δίνει στον οδηγό μια άμεσα σπορτίφ αίσθηση.
Δεν λείπουν και τα απαραίτητα συστήματα συνδεσιμότητας, με την υψηλά τοποθετημένη κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων να συμβάλει στη λειτουργικότητα. Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνουν τα ποιοτικά υλικά του εσωτερικού και ιδίως τα μαλακά, αφρώδη τμήματα στο ταμπλό που τονίζουν την εσωτερική πολυτέλεια αλλά και την premium αύρα.
Οι χώροι είναι επαρκείς τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους.
Η Mazda προσφέρει το νέο CX-30 με μηχανικά σύνολα βενζίνης και diesel SkyActiv (G για τη βενζίνη, D για το diesel). Στην πλευρά της βενζίνης συναντούμε τον γνωστό ατμοσφαιρικό 2λιτρο κινητήρα των 122 ίππων, που συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο σε έκδοση 4Χ2 ή 4Χ4 (με αυτόματο σύστημα τετρακίνησης).
Παράλληλα, διαθέτει τεχνολογία απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους (η μετάβαση γίνεται εξαιρετικά ομαλά), ενώ συνεργάζεται και με το «ήπιο» υβριδικό σύστημα Mazda M, το οποίο χρησιμοποιεί μια έξτρα μπαταρία 24V για να αποθηκεύσει ενέργεια και στη συνέχεια να την διοχετεύσει υποβοηθητικά στο μοτέρ.
Στο δρόμο, το CX-30 βγάζει έναν ευχάριστο και κατά περίπτωση, δυναμικό χαρακτήρα που αρέσει πολύ. Η ρύθμιση της ανάρτησης, σε συνδυασμό με τη χαμηλή απόσταση από το έδαφος για τα δεδομένα της κατηγορίας των 175 χλστ., δημιουργούν ένα μικρομεσαίο crossover/SUV που χαίρεσαι να το οδηγείς.
Άμεσο στις αντιδράσεις του, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ένα πολύ πειστικό τιμόνι, το CX-30 βάζει υποψηφιότητα για το πιο fun-to-drive μοντέλο της κατηγορίας του. Και κυρίως, το πετυχαίνει χωρίς να επιβαρύνει την παρεχόμενη άνεση, η οποία ενισχύεται και από την εξαιρετική ηχομόνωση.
Το Mazda CX-30 είναι ένα ολοκληρωμένο και ποιοτικό SUV πολύ καλά στημένο και άνετο, το οποίο απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους αγοραστές, κυρίως οικογενειάρχες, οι οποίοι θα εκτιμήσουν στο έπακρο τα πλούσια χαρίσματά του. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 24.796 ευρώ.