του Γιάννη Τσιρογιάννη
Προτού προλάβει λοιπόν να στεγνώσει το μελάνι των κολακειών ακόμη και για την πρώτη τιμολογιακά έκδοση του νέου Renault Clio με τον 100άρη υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα του λίτρου, προέκυψε η εργοστασιακή εκδοχή με καύσιμο το υγραέριο, η οποία πετά απευθείας το γάντι σε κάθε πιθανό αντίπαλο, κυρίως στους τομείς που έχουν να κάνουν με την οικονομία καυσίμου.
Κοινώς, έχεις ένα καταξιωμένο μικρό αυτοκίνητο το οποίο έχει δώσει τα διαπιστευτήρια του στο τι μπορεί να προσφέρει στον ιδιοκτήτη του, με επιπρόσθετο πλεονέκτημα το ότι δεν καίει σχεδόν τίποτα και μπορεί να διανύσει σχεδόν 1.200 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.
Η καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού επέτρεψε την αύξηση των χώρων στο Clio, γενικά πρόκειται από τους καλύτερους της κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει και με τον χώρο αποσκευών, των 391 λίτρων (παρά το ψηλό κατώφλι).
Η λειτουργικότητα της καμπίνας, που εμφανίζεται ιδιαιτέρως προσεγμένη και ποιοτική, δεν αμφισβητείται. Η σχεδίαση είναι σύγχρονη και η τεχνολογία που επιστρατεύτηκε προηγμένη, ενώ, αρκετοί είναι οι χώροι για μικροπράγματα στην κεντρική κονσόλα και στα εσωτερικά των θυρών.
Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό προσδίδοντας μια αναβαθμισμένη εικόνα στο εσωτερικό του γαλλικού υπερμίνι. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (με οθόνη 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση) και η κάθετη κεντρική οθόνη
προσαρμόζουν απευθείας το μικρό Renault στις σύγχρονες τάσεις που κυριαρχούν σήμερα.
Η τιμή του αυτοκινήτου στην έκδοση LPG ξεκινάει από 15.690 ευρώ με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα.
Χάρη στην προσθήκη του συστήματος υγραεριοκίνησης LPG στον κινητήρα βενζίνης εξασφαλίζεται θεαματική αύξηση της συνολικής αυτονομίας. Αντιστρόφως, επιτυγχάνεται εξίσου σημαντική μείωση στα έξοδα κίνησης του ιδιοκτήτη: Η κατανάλωση LPG δεν ξεπέρασε τα 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Λάβετε υπόψη πως πέραν της διαφοράς στη θερμική απόδοση ανάμεσα στους δύο τύπους καυσίμων, υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά κόστους. Η μέση τιμή ανά λίτρο της απλής αμόλυβδης βενζίνης βρίσκεται στα 1,4 ευρώ και του ντίζελ στα 1,1 ευρώ/λίτρο, ενώ, του LPG είναι στα 0,7 ευρώ/λίτρο (δηλαδή με βάση τις μετρήσεις μας το κόστος ανέρχεται στα 5,2 ευρώ/100 χλμ.).
Η ανεπαίσθητη διαφορά στα χαρακτηριστικά απόδοσης σε σχέση με τη βενζίνη, συνοδεύεται από τα προτερήματα του υγραερίου. Το σύνολο του Clio προσφέρει στον οδηγό πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, αξιοποιώντας τη ροπή των 16,3 kgm, τα οποία είναι διαθέσιμα ήδη από τις 2.000 σ.α.λ.Κατά τα άλλα, το Clio συμπεριφέρεται στο δρόμο όπως ακριβώς το αμιγώς βενζινοκίνητο αδελφάκι του. Δηλαδή με κορυφαία άνεση αλλά και με αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης δίχως να είναι «πλαδαρό» ή αδιάφορο στις στροφές. Η ασφαλής οδική συμπεριφορά αποτελεί το μέτρο, είτε θέλεις να διασκεδάσεις πίσω από το τιμόνι οδηγώντας με γωνίες, είτε σημαδεύεις περνώντας από τις καμπές με ορθολογικές γραμμές.
Το συγκεκριμένο Clio αποτελεί ξεκάθαρα “εργαλείο” εντός και εκτός πόλης. Ξεχνάς να επισκεφτείς πρατήριο ανεφοδιασμού για καιρό λόγω της μεγάλης αυτονομίας που παρέχουν τα δυο είδη καυσίμου, διατηρώντας ταυτόχρονα τα διαδεδομένα χαρίσματα του συμβατικού Clio, που το θέλουν δικαιωματικά να φλερτάρει με το πάνω διάζωμα της Β κατηγορίας.