Επρεπε να ήταν έτοιμο την άνοιξη του 2011. Είναι αμφίβολο αν θα αρχίσει να λειτουργεί το φθινόπωρο του 2014. Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί 27 εκατ. ταξιδιώτες το χρόνο. Διαπιστώνεται ότι αυτοί θα ξεπεράσουν τα 30 εκατ. όταν θα δοθεί προς χρήσιν. Υπολογίστηκε ότι το κόστος κατασκευής του θα ήταν 6 δισ. ευρώ. Τωρα λέγουν ότι «πιθανότατα» θα υπερβεί τα 10 δισ. ευρώ. Και τέλος (;) το ηλεκτρονικό σύστημα συντονισμού της λειτουργίας του διαφημίστηκε ως «η αποθέωση της υψηλής γερμανικής τεχνολογίας».

Πραγματικά. Είναι τόσο τέλειο ώστε από λάθος χειρισμού – το οποίο δεν εντοπίστηκε – δεν μπορούν να σβήσουν τα φωτιστικά που είχαν ανάψει για δοκιμή πριν μια εβδομάδα. «Είναι τόσο σπουδαίο ώστε δεν μπορεί να λειτουργήσει», έγραψε μια εφημερίδα.

Πρόκειται για το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου, το οποίο άρχισε να διαμορφώνεται το 2008 και έκτοτε πέντε φορές ως σήμερα μετακινήθηκε η ημερομηνία της λειτουργίας του επειδή, σε σειρά ελέγχων, διαπιστώθηκαν μεγάλα λάθη στο ηλεκτρικό δίκτυό του, στο σύστημα πυρασφαλείας, στο όριο βάρους των ανελκυστήρων εμπορευμάτων κλπ.

Το αεροδρόμιο, στον χώρο του αεροδρομίου Σένενφελντ του (άλλοτε) ανατολικού Βερολινου, ονομάστηκε Βίλι Μπραντ προς τιμήν του καγκελαρίου που εργάστηκε για την «προσέγγιση» Δυτικής και Ανατολικής Γερμανίας στα χρόνα του Ψυχρού Πολέμου. Προορισμένο να γίνει το καύχημα της γερμανικής τεχνογνωσίας κινδυνεύει να μη λειτουργήσει ποτέ. Το κόστος του απειλεί να τινάξει στον αέρα τον προϋπολογισμό της γερμανικής πρωτεύουσας και οι προσπάθειες του δημάρχου να «προσφέρει» το αεροδρόμιο στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν βρήκαν ανταπόκριση ως σήμερα.

Το νέο αεροδρόμιο αντιμετωπίζει ήδη προσφυγές γερμανικών επιχειρήσεων και μιας δεκάδας ξένων αεροπορικών εταιριών οι οποίες ζητούν αποζημίωση. Είχαν σχεδιάσει τη λειτουργία τους στη βάση ότι το αεροδρόμιο θα ήταν έτοιμο το 2011. Γερμανικές πηγές υπολογίζουν ότι ο δήμος Βερολίνου – αν παραμείνει ιδιοκτήτης του αεροδρομίου – θα πρέπει να καταβάλει αποζημιώσεις 200 εκατ. ευρώ και πλέον σε αυτούς που μένουν «στο περίμενε»….

tovima