Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Ιταλοί είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για τις διακοπές τους το 2025, με την προϋπόθεση μεγαλύτερης προσοχής στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα (81%).

Ωστόσο όπου μπορούν φροντίζουν να εξοικονομούν χρήματα, για παράδειγμα από τον τύπο του δωματίου. Αυτό αποκαλύπτει έρευνα από την SiteMinder, που σκιαγραφεί το προφίλ του Ιταλού επισκέπτη για φέτος.

Tο 2025, οι τουρίστες από την Ιταλία που θα κάνουν μόνο διεθνή ταξίδια είναι 19%, ενώ όσοι προγραμματίζουν αποδράσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό αγγίζουν το 56%.
Σύμφωνα με μελέτη της Accor, το 45 % σκοπεύει να ξοδέψει περισσότερα, ενώ μόνο το 9% θα μειώσει τον ταξιδιωτικό του προϋπολογισμό.

Η Ελλάδα ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς για διακοπές

Η σχέση όλο και περισσότερων Ιταλών με την Ελλάδα είναι μοναδική, βιωματική και έντονη όσο καμία άλλη, όπως συνηθίζουν να λένε.

  • Η έρευνα της SiteMinder δείχνει πώς οι προορισμοί που προτιμούν οι Ιταλοί εκτός εθνικών συνόρων, είναι: Ισπανία (17%), Γαλλία (14%), Ελλάδα (10%), Αυστρία (7%) και Γερμανία (6%).
  • Ο top μη ευρωπαϊκός προορισμός είναι οι ΗΠΑ (6%).
  • Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί τους στην Ελλάδα είναι το Νότιο Αιγαίο, τα Ιόνια Νησιά και η Αττική.

Η Ιταλία είναι ανάμεσα στις πέντε χώρες που δίνουν το μεγάλο bonus στον ελληνικό τουρισμό.

Διατηρήθηκε στην τρίτη θέση με 2,2 εκατ. αφίξεις στη χώρα μας το 2023, ενώ οι Ιταλοί τουρίστες είναι στην ίδια θέση στο top 5 κύριων αγορών για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας, όπως αποτυπώνεται σε στοιχεία του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).

  • Οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις από τα αεροδρόμια της Ιταλίας για το σύνολο του 2023 παρουσίασαν άνοδο 16% σε σχέση με το 2019.
  • Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, οι εισπράξεις από την Ιταλία, ήταν αυξημένες 15,2% και διαμορφώθηκαν στα 1.145 εκατ. ευρώ.
  • Πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) για τις 5 βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία και ΗΠΑ) μόνο οι Ιταλοί έχουν την υψηλότερη δαπάνη στους ελληνικούς προορισμούς στα 629 ευρώ από 595 ευρώ το 2023.
Πηγή: ΤτΕ

Πότε κάνουν κράτηση

Παρά τις οικονομικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες, σχεδόν οι μισοί Ιταλοί προγραμματίζουν τις διακοπές τους για φέτος 1-3 μήνες νωρίτερα και καθοριστικές στις κρατήσεις θα είναι οι δύο εβδομάδες μεταξύ 20 Απριλίου και 4 Μαΐου.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το YouGov, το 20% των Ιταλών προγραμματίζει τις αποδράσεις του τους πρώτους μήνες του 2025 και περίπου το ένα τρίτο μεταξύ του Πάσχα (20 με 25 Απριλίου).

Άνοδος σε κρατήσεις

  • Για το καλοκαίρι του 2025, αναμένεται αύξηση 25% στις κρατήσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
  • Το μέσο κόστος είναι περίπου 2.500 ευρώ, για ζευγάρια με επιπλέον υπηρεσίες, όπως εκδρομές.
  • Αντίθετα, όσοι επιλέγουν ταξίδια της τελευταίας στιγμής προτιμούν πιο σύντομες και φθηνότερες λύσεις.

Ποιες είναι οι εμπειρίες που προτιμούν στον προορισμό οι Ιταλοί

  • SPA (35%).
  • Ζωντανή μουσική (35%).
  • Γευσιγνωσίες (34%).
  • Τοπικοί χοροί και παραδόσεις (15%).
  • Γιόγκα και διαλογισμός (13%).
  • Μαθήματα μαγειρικής (12%).
  • Μαθήματα ξένων γλωσσών (10%).Κηπουρική και γεωργία (10%).

Τι προσέχουν οι Ιταλοί όταν κάνουν κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο

  • Το 65% δίνει μεγάλη σημασία στο κρεβάτι και τα μαξιλάρια.
  • Το 50% θεωρεί απαραίτητη την θέα.
  • Το 38% προτιμά τον έλεγχο της θερμοκρασίας.
  • Το 32% θεωρεί την τηλεόραση και τον ήχο σημαντικά.
  • Το 28% εκτιμά ότι μπορεί να ρυθμίσει την πίεση του ντους.
  • Το μίνι μπαρ είναι σημαντικό μόνο για το 15%.

Τι ωθεί τους Ιταλούς να επιστρέψουν στο ίδιο ξενοδοχείο

  • Σχέση ποιότητας/τιμής (74%).
  • Τοποθεσία (51%).
  • Προσωπικό και εξυπηρέτηση πελατών (48%).
  • Δωρεάν υπηρεσίες όπως πρωινό και gadgets (33%).
  • Εμπειρίες κατά τη διάρκεια της διαμονής (30%).
  • Τοπική κουλτούρα (27%).
  • Μοναδικότητα καταλύματος (22%).
  • Κάρτες επιβράβευσης (14%).

Πώς επιλέγουν κατάλυμα

  • Μεγάλη προσοχή στο κόστος προκύπτει σίγουρα όταν είναι ώρα για κράτηση. Το 55% προτιμά τα standard δωμάτια, το 62% είναι πρόθυμο να επενδύσει το ίδιο ποσό με το προηγούμενο έτος, το 25% επιλέγει ένα φθηνότερο δωμάτιο ενώ το 19% μειώνει τη διάρκεια της διαμονής του.
  • Αγαπούν τα οικολογικά βιώσιμα καταλύματα και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν έως και 25% περισσότερα για ξενοδοχεία φιλικά προς το περιβάλλον.
  • Προτιμούν κάποιες πρόσθετες υπηρεσίες. Για το 42% των Ιταλών το πρωινό είναι το πιο εκτιμώμενο έξτρα ακολουθούμενο από χώρο στάθμευσης (26%), μεταφορά στο αεροδρόμιο (26%), πανοραμική θέα (21%) μπαλκόνι (19%).

Ποια είναι τα προτιμώμενα κανάλια κράτησης

  • Οι μηχανές αναζήτησης κυριαρχούν στην επιλογή προορισμών και καταλυμάτων (36%) για τις αποδράσεις στο εξωτερικό.
  • Χρησιμοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία για συλλογή πληροφοριών και κρατήσεις. Οι κύριες πηγές είναι «από στόμα σε στόμα», διαδικτυακές αναζητήσεις και συστάσεις από influencers, με διαφορές μεταξύ ηλικιακών ομάδων.
  • Χαρακτηριστικό είναι πως αφού έχουν συλλέξει πληροφορίες στο διαδίκτυο, απευθύνονται σε τουριστικά γραφεία για εξατομικευμένες συμβουλές και πρόσθετες υπηρεσίες, ειδικά οι ταξιδιώτες με υψηλότερους προϋπολογισμούς.
  • Οι Ιταλοί Baby Boomers είναι από τους πιο πιστούς στις μηχανές αναζήτησης (42%).
  • Οι νεότεροι (25-34 ετών) προτιμούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά το Instagram, το Facebook, YouTube και TikTok.
  • Οι OTA Booking.com, Expedia κατέχουν ηγετική θέση στην αγορά (42%), και ακολουθεί η απευθείας κράτηση 27%, ενώ το 1,5% απευθύνεται σε ταξιδιωτικά γραφεία.

Ταξίδια και εργασία

Το 41% των Ιταλών θα συνδυάσει ταξίδια και εργασία το 2025 στους προορισμούς στο εξωτερικό.
Υπάρχει λοιπόν μια τάση αναζήτησης ευελιξίας τόσο στη χαλάρωση όσο και στην δουλειά.

Εκδηλώσεις, αφορμή για ταξίδια

  • Το 65% κάνει διεθνή ταξίδια κυρίως για συναυλίες, οικογενειακούς λόγους και αθλητικές εκδηλώσεις.
  • Όσον αφορά τις συναυλίες, το 51% όσων ταξιδεύει στο εξωτερικό κάνει κράτηση για διαμονή εντός μιας εβδομάδας από την αγορά των εισιτηρίων.
  • Το 65% στις αποδράσεις στο εξωτερικό για φεστιβάλ, συναυλίες και άλλες εκδηλώσεις εκπροσωπείται από τουρίστες της Gen Z που είναι όλο και πιο παθιασμένοι με τα πολιτιστικά και κοινωνικά ταξίδια.

Η επιλογή των ημερομηνιών για διακοπές

Η ευελιξία είναι μια ιδιαίτερα εκτιμώμενη προϋπόθεση για το 82% των Ιταλών, ειδικά λόγω της εξοικονόμησης και των πιο άνετων περιόδων για χαλάρωση στις διακοπές.

Τεχνητή νοημοσύνη (AI) και ταξιδιωτικές υπηρεσίες

  • Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι πλέον μέρος της καθημερινότητας όσων επιλέγουν ταξιδιωτικούς προορισμούς.
  • Μεταξύ των Ιταλών, το 32% το χρησιμοποιεί όταν αναζητά κατάλυμα και προορισμό, το 22% στη διαχείριση check-in/check-out και το 20% για πληροφορίες κατά τη διάρκεια της διαμονής. Αντίθετα, το 26% προτιμά την ανθρώπινη επαφή.

Όσον αφορά τη διαχείριση των υπηρεσιών διαμονής:

  • Το 48% εμπιστεύεται ανθρώπους στην προετοιμασία των γευμάτων.
  • Το 41% προτιμά την ανθρώπινη διαχείριση στην υπηρεσία θυρωρού.
  • Το 37% προτιμά να το σερβίρουν άνθρωποι στο μπαρ.
  • Το 31% απευθύνεται στο προσωπικό για υπηρεσίες SPA και διασκέδαση.
  • Στη διαχείριση της υπηρεσίας δωματίου και του check-in/check-out, η ανθρώπινη συνεισφορά προτιμάται από μικρότερη μερίδα (27% και 23% αντίστοιχα).