eisitiriaΩς και 500% θα ανέρχεται η προσαύξηση στα πρόστιμα στους λαθρεπιβάτες, όπως προκύπτει από τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, σε μια προσπάθεια να ελεγχθεί περαιτέρω το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης.

Σύμφωνα με «Το Βήμα της Κυριακής», αν τα πρόστιμα για τη λαθρεπιβίβαση δεν πληρωθούν μέσα σε 60 ημέρες, μεταβιβάζονται στη ΔΟΥ του εκάστοτε συγκοινωνιακού φορέα και καταλογίζονται σε βάρος του παραβάτη στο πενταπλάσιο της αξίας τους.

Με δεδομένο ότι το πρόστιμο είναι το 60πλάσιο του εισιτηρίου, τότε κάποιος που επιβιβάστηκε δίχως αυτό καλείται να πληρώσει 72 ευρώ.

Αν δεν το καταβάλει μέσα σε δύο μήνες και μεταβιβαστεί στη ΔΟΥ, τότε θα εκτιναχθεί στα 360 ευρώ.

Το αντίστοιχο ισχύει για τα μειωμένα εισιτήρια (πρόστιμο 36 ευρώ, με την προσαύξηση 180), ενώ ιδιαίτερα τσουχτερό μπορεί να γίνει το πρόστιμο στις γραμμές του αεροδρομίου, καθώς με την προσαύξηση αυτό φτάνει τα 2.400 ευρώ.

Στα υπεραστικά ΚΤΕΛ το πρόστιμο θα είναι ίσο με το διπλάσιο της τιμής του εισιτηρίου αφετηρίας – τέρματος του δρομολογίου.

Στα τρένα, το πρόστιμο θα είναι το διπλάσιο του τιμήματος της διαδρομής που πραγματοποίησε το τρένο από την αφετηρία του έως και τον πρώτο σταθμό στον οποίο διαπιστώνεται η παράβαση.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ακόμη ότι οι αρμόδιοι για τον έλεγχο του εισιτηρίου και την επιβολή προστίμου είναι οι εντεταλμένοι ελεγκτές κομίστρου, που είναι υπάλληλοι του συγκοινωνιακού φορέα. Διάταξη όμως προβλέπει ο έλεγχος να γίνεται και από υπαλλήλους τρίτου φορέα στον οποίο έχει ανατεθεί ο έλεγχος του κομίστρου.