του Χάρη Ντιγριντάκη

Με ενιαίο σύγχρονο προφίλ θα εισέρχεται πλέον στις τουριστικές εκθέσεις ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού. Πρόκειται για σχεδιασμό υψηλής τεχνολογίας και οικονομικότερης δαπάνης, αφού εδώ και πολλά χρόνια οι ad hoc κατασκευές περιπτέρων διεύρυναν σημαντικά το κόστος για τον Οργανισμό.

Στην παρουσίαση των νέων περιπτέρων του ΕΟΤ, τα οποία αποκτούν σύγχρονο σχεδιασμό, βασισμένο στην καινούργια τάση της ψηφιακής τεχνολογίας και της βιώσιμης ανάπτυξης, προχώρησαν την Πέμπτη ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού κ. Δημήτρης Φραγκάκης και η πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Άντζελα Γκερέκου.

Βασικός επικοινωνιακός στόχος του νέου project είναι η ανάδειξη της Ελλάδας σε κορυφαίο, ελκυστικό, πολυνησιακό τουριστικό προορισμό, με πολυποίκιλη ενδοχώρα, που προσφέρει ασφάλεια, οικειότητα, ποιοτικές υπηρεσίες και ευζωία, αυθεντικές και εξατομικευμένες εμπειρίες θεματικού τουρισμού, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Τι δήλωσε ο γ.γ του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης

Ο γ.γ. του ΕΟΤ, κ. Δημήτρης Φραγκάκης, αναφερομενος στο νέο σχεδιασμό των περιπτέρων τόνισε μεταξύ άλλων ότι :

«Με τα νέα περίπτερα κάνουμε ένα ακόμα βήμα στην διαδικασία εκσυγχρονισμού του Οργανισμού και ανανέωσης των εργαλείων προβολής της χώρας μας στο εξωτερικό. Το νέο περίπτερο περιέχει σημαντικές καινοτομίες, ενώ γίνεται πιο λειτουργικό για τους επισκέπτες και τους εκθέτες μας.

Σε μια κρίσιμη συγκυρία για τον τουρισμό διεθνώς, βγαίνουμε στις αγορές με καινούργιο πρόσωπο. Καινοτομία, βιωσιμότητα και έμφαση στα ψηφιακά μέσα είναι οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής μας που αποτυπώνονται και στην νέα αρχιτεκτονική των περιπτέρων. Προχωράμε, ανανεωνόμαστε και εντείνουμε τις προσπάθειες μας όχι μόνο για το 2023, αλλά και για την επόμενη μέρα του τουρισμού μας συνολικά».

Υπογραμμίζεται ότι οι Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις αποτελούν μέρος του ολοκληρωμένου προγράμματος προβολής και επικοινωνίας που εκπονεί ετησίως ο ΕΟΤ, προκειμένου να επιτευχθεί:
• Η αύξηση της αναγνωρισιμότητας, (brand awareness), της χώρας και η επικοινωνία στο ευρύ κοινό της ποικιλίας και των εμπειριών που προσφέρει ο προορισμός Ελλάδα.
• Η λειτουργική και αισθητική υποστήριξη της εικόνας ενός σύγχρονου επαγγελματικού περιβάλλοντος.

Από το 2011, έως σήμερα, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού συμμετέχει στις Διεθνείς Εκθέσεις με περίπτερα ενιαίου σχεδιασμού, προσαρμοσμένα στις εκάστοτε διαστάσεις του εκθεσιακού χώρου.

Ο ενιαίος σχεδιασμός, εναρμονισμένος με τους άξονες στρατηγικής του ΕΟΤ ως προς την προβολή των τουριστικών προϊόντων, συμβάλει μεταξύ άλλων και στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του destination brand «Ελλάδα».

Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η διαμόρφωση μιας διακριτής αλλά και συνεπούς διαχρονικά ταυτότητας για το ελληνικό περίπτερο στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον των διεθνών εκθέσεων.

Ως εκ τούτου, ο καινούργιος σχεδιασμός αναδεικνύει, αφενός, την εταιρική ταυτότητα του ΕΟΤ και των συνεκθετών του, και αφετέρου τα επιμέρους στοιχεία της διαφημιστικής καμπάνιας του.

Η επίσημη πρώτη παρουσίαση του νέου περιπτέρου στο εξωτερικό θα γίνει στην World Travel Market του Λονδίνου που θα πραγματοποιηθεί από 7 έως 9 Νοεμβρίου 2022.

Τι δήλωσε η Πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Άντζελα Γκερέκου

Η Πρόεδρος του ΕΟΤ χαρακτήρισε την ημέρα σημαντική τόσο για τον Οργανισμό όσο και για τον ελληνικό τουρισμό, επισημαίνοντας:
«Στο πλαίσιο της εθνικής τουριστικής στρατηγικής και τηρώντας τις δεσμεύσεις μας από την αρχή της θητείας μας, παρουσιάζουμε το νέο περίπτερο της χώρας, που σηματοδοτεί το νέο πρόσωπο της Ελλάδας ως κορυφαίου, αειφόρου προορισμού.

Η εργονομία του περιπτέρου ακολουθεί τις αρχές της πράσινης οικονομίας, ενώ η εμβληματική χρήση του μαιάνδρου στην δομή της κατασκευής αναδεικνύει την διαχρονική ελληνική αισθητική. Με τη χρήση υπερσύγχρονων ψηφιακών εφαρμογών επιτυγχάνεται η διάδραση με τον επισκέπτη».

Βασικά συστατικά της δομής του περιπτέρου είναι η επιλογή απλών, ιστορικών και αρχιτεκτονικών στοιχείων εναρμονισμένα με το σύγχρονο γίγνεσθαι, τα οποία βοηθούν τον επισκέπτη να έρθει σε επαφή με τις βασικές έννοιες του ελληνικού πολιτισμού και της ιστορίας, πάντοτε, όμως, μέσα από το πρίσμα της σύγχρονης οπτικής.

Το σύνολο της κατασκευής αφηγείται μία ιστορία: Την ιστορία ενός τόπου, που απαρτίζεται από διακριτά και ιδιαίτερα στοιχεία-δομές, που στο σύνολό τους συνθέτουν το χαρακτηριστικό locus της χωρικής κατασκευής.