Ο προσβάσιμος τουρισμός είναι ίσως η μεγαλύτερη ανεκμετάλλευτη ευκαιρία της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο οι οποίοι ψάχνουν για προσβάσιμα ταξίδια ενώ η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται λόγω της δημογραφικής γήρανσης του πληθυσμού.
Η MyTravelResearch.com κυκλοφόρησε πρόσφατα μια νέα έκθεση για τα προσβάσιμα ταξίδια. Εν ολίγοις, προσβάσιμος τουρισμό σημαίνει ότι ο καθένας μπορεί να απολαύσει τα ταξίδια.
Σύμφωνα με την έκθεση η αγορά είναι μεγάλη. Περίπου ένας στους πέντε ανθρώπους έχουν κάποια αναπηρία, ενώ σχεδόν το 88% των ατόμων με αναπηρία κάνουν διακοπές κάθε χρόνο.
Στις ΗΠΑ ο Οργανισμός Open Doors εκτιμά ότι 17,3 δις δολάρια ξοδεύονται από τους ενήλικες με ειδικές ανάγκες για ταξίδια κάθε χρόνο, ενώ στην Αυστραλία, περίπου οκτώ δις. δολάρια το χρόνο δαπανώνται από τους ταξιδιώτες με αναπηρία. Περίπου το 12% της ευρωπαϊκής αγοράς είναι αφιερωμένη στα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Πράγματι, τα ταξίδια των ανθρώπων με αναπηρία διαρκούν περισσότερο και αν βρουν τις κατάλληλες συνθήκες για αυτούς στα ταξίδια τους παραμένουν πραγματικά πιστοί και αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση. Επίσης περίπου ένας στους πέντε τουρίστες έχουν κάποια αναπηρία. Η πλειοψηφία αυτών των αναπηριών δεν είναι ορατή.
Στη Βρετανία οι μακροχρόνιες ασθένειες αντιπροσωπεύουν το 50% των ταξιδιωτών αναπηρία, το 26% είναι κωφοί ή έχουν μερική απώλεια ακοής, το 23% έχουν κινητικά προβλήματα, το 7% είναι τυφλοί ή μερικώς τυφλοί, το 6% έχει μειωμένη κινητικότητα και το 5% έχουν μαθησιακές δυσκολίες.
Γενικά, τα άτομα με αναπηρία σε ποσοστό πάνω του 58% κάνουν χρήση κινητών συσκευών για να υποστηρίξουν τις ταξιδιωτικές τους ανάγκες.
Κρουαζιέρα
Οι κρουαζιέρες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Τα τελευταία πέντε χρόνια, το 10% των ενηλίκων με ειδικές ανάγκες στις ΗΠΑ έχουν κάνει κρουαζιέρα, ποσοστό που ανέρχεται σε σχεδόν 4 εκατ. ταξιδιώτες και 7 εκατ. ταξίδια.
Σύμφωνα με τη Visit Britain τρεις τομείς είναι απαραίτητοι για όλες τις επιχειρήσεις προκειμένου να παρέχουν σε όλους πρόσβαση στα ταξίδια :
- Πληροφόρηση & Μάρκετινγκ – να παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την προσβασιμότητα των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών τους, κάνοντας παράλληλα αυτές τις πληροφορίες εύκολο να βρεθούν.
- Εξυπηρέτηση Πελατών & Εκπαίδευση
- Υποδομές – δηλαδή να γίνουν εύλογες προσαρμογές στα κτίρια και τις εγκαταστάσεις έτσι ώστε να είναι εύκολο προσβάσιμοι από όλους.