Της Ρούλας Κωνσταντοπούλου
Θάλασσα και τουρισμός, μεγάλες αγάπες για τον ανήσυχο Φίλιππο Βενετόπουλο, που ξεκίνησε από την οικογενειακή επιχείρηση κρουαζιέρας στην Ελλάδα, την «Variety Cruises» και τώρα στα 33 του χρόνια χαράσσει ρότα στην Peregrine Adventure Cruising, ένα από τα brand σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας παγκοσμίως την Intrepid, στην Αυστραλία.
Πνεύμα ανήσυχο, του αρέσουν οι προκλήσεις και να βγαίνει από το comfort zone του, όπως δηλώνει χαρακτηριστικά στο tourismtoday, βρίσκεται από το 2016 στην θέση του διευθυντή κρουαζιέρας στην Peregrine Adventure Cruising-ένα από τα πέντε διαφορετικά brand του Intrepid Group.
“Το πως βρέθηκα εδώ είναι μεγάλη ιστορία, λέει στο tourismtoday αλλά ο λόγος που βρίσκομαι εδώ είναι για να διευρύνω τις στρατηγικές βλέψεις μου όσον αφορά την εξάπλωση της κρουαζιέρας μέσω ποιοτικών, πιο διαπροσωπικών σκαφών παγκοσμίως. Και η Ιntrepid είναι το κέντρο βάρους μέσω του οποίου μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος αυτός άμεσα και με επιτυχία.”
Η Peregrine ειδικεύεται στο χώρο μικρών γκρουπ ανά τον κόσμο μέχρι 12 ατόμων Τα πρώτα της ταξίδια έγιναν στο Βιετνάμ το 1977.
Από το 2016 έχει μπει πολύ δυναμικά στον χώρο της μικρής κρουαζιέρας με το όνομα Peregrine Adventure Cruising. Είναι πρωτοπόρος στον τομέα του experiential travel, με εξειδίκευση στις μοναδικές εμπειρίες κρουαζιέρας στην καρδιά του προορισμού.
Κρουαζιέρες για “ψαγμένους” ταξιδιώτες που κάνουν ένα βήμα πιο πέρα και αναζητούν εμπειρίες που εναλλάσσονται με πολιτιστικές ξεναγήσεις, εθελοντισμό και δραστηριότητες.
Είναι η νέα “φυλή ταξιδιωτών κρουαζιέρας”, υπογραμμίζει στο tourismtoday, ο Φίλιππος Βενετόπουλος, αναλύοντας μας το προφίλ τους.
Τ. D: Ποιό ήταν το ισχυρό κίνητρο να φύγετε από την Ελλάδα;
“Τα κύρια κίνητρα μου να μεταναστεύσω από Ελλάδα ήτανε ο κος Darrell Wade (ιδιοκτήτης της Peregrine και Intrepid), η όρεξη μου να δημιουργήσω και να βγω από το comfort zone μου.
Επίσης η ίδια η εταιρεία και οι αρχές της είναι η κύρια έμπνευση και το μεγάλο δόλωμα για οποιονδήποτε νέο επιχειρηματία με βλέψεις για δημιουργικότητα και νέες εμπειρίες.”
Τ. D: Η ενασχόληση σας στην Variety Cruises και η εμπειρία σας, βοήθησε στην σημερινή θέση σας;
“Καθώς και η Variety Cruises ειδικεύεται στο χώρο της μικρής κρουαζιέρας η εμπειρία μου ήτανε καθοριστικής σημασίας. Είχα εργαστεί σε αρκετά τμήματα (αν όχι όλα ) της εταιρείας και έτσι απέκτησα μία σφαιρική γνώση στο χώρο. Αλλά πάνω απ’όλα με βοήθησε να καταλάβω τις επιθυμίες των ταξιδιωτών και τις διάφορες στρατηγικές όσον αφορά στην πραγματοποίηση αυτών των επιθυμιών, με επιτυχία.”
Τ. D: Τι έχει αλλάξει α τελευταία χρόνια στην κρουαζιέρα;
“Η κρουαζιέρα αναπτύσσεται τις τελευταίες δεκαετίες με διψήφιους αριθμούς της τάξεως του 12% ανά έτος. Έτσι οι εταιρείες έχουν αρχίσει και χτίζουν όλο περισσότερα και μεγαλύτερα πλοία. Όπως όμως την δεκαετία του 70 ήτανε πιο σύνηθες κάποιος να κλείσει σε ένα μεγάλο ξενοδοχείο 500 δωμάτιων γνωστής αλυσίδας ενώ σήμερα ψάχνει κάποιο μπουτίκ ξενοδοχείο 50 δωματίων, έτσι ακριβώς ήταν και στην κρουαζιέρα μέχρι τα τελευταία χρόνια.
Σήμερα όμως ο πελάτης αναζητά ένα πλοίο με λίγους συνεπιβάτες και πλούσιο σε εμπειρίες. Μία νέα φυλή ταξιδιωτών που αναζητά εμπειρίες όπως από το να τρως σπιτικό φαΐ στις ακτές του Βιετνάμ, να μαθαίνεις για την αρχαία Ελλάδα μέχρι το να κάνεις καγιάκ στην Ισλανδία.
Ένα κύριο χαρακτηριστικό των πελατών της Peregrine ειναι το sustainable και responsible travel. Γι’ αυτό και σε όλες μας τις κρουαζιέρες κάνουμε carbon offfset, έχουμε απαγόρευση τη χρήση πλαστικού (single use) και προμηθευόμαστε τις πρώτες ύλες από τοπικές αγορές”.
Τ. D: Οι εταιρείες μικρής κρουαζιέρας που ικανοποιούν τις ανάγκες των ταξιδιωτών πολυτελείας έχουν μέλλον στον κλάδο;
“Πιστεύω πως υπάρχει μεγάλο μέλλον στον κλάδο της μικρής κρουαζιέρας. Προς το παρόν οι περισσότερες εταιρείες με μικρά κρουαζιερόπλοια ανταγωνίζονται στο χώρο της πολυτελείας και μόνο, αλλά υπάρχει περαιτέρω περιεχόμενο προς εξερεύνηση.
Όπως οικολογικά θέματα, διάφορα προγράμματα υποστήριξης περιοχών με μεγάλες ανάγκες και παράλληλα μεγάλο ενδιαφέρον υπό την αιγίδα του εθελοντικού τουρισμού και άλλες θεματικές διακοπές που είναι μεγάλο σκέλος της εξειδίκευσης της Ιntrepid. Η πολυτέλεια είναι μόνο μία πτυχή μίας ολοκληρωμένης φόρμουλας.”
Τ. D: Ποιες είναι οι δραστηριότητες για τους φιλοξενούμενους σας;
“Σε καθημερινή βάση υπάρχουν διάφορες δραστηριότητες. Ανάλογα με τον προορισμό τον οποίον επισκεπτόμαστε αυτές διαφέρουν.
Για παράδειγμα στην Ελλάδα θα κάνουνε πεζοπορία γύρω απ’ το κάστρο της Μονεμβασιάς, ενώ στην Ταϊλάνδη θα κάνουνε καγιάκ από το πλοίο σε απίθανους προορισμούς που κάποιο μεγάλο πλοίο δεν θα είχε πρόσβαση.
Και περαιτέρω δραστηριότητες συμπεριλαμβάνουν διαλέξεις και εκδρομές με πολύ εξειδικευμένο περιεχόμενο.”
Τ. D: Τι είναι το πιο απίστευτο που σας έχει ζητήσει πελάτης;
“Τα πιο απίστευτα αιτήματα από πελάτες γινόντουσαν όταν εργαζόμουνα πάνω στα πλοία. Το τι ήταν αυτά θα τα αφήσω την φαντασία σας.”
Τ. D: Οι ανάγκες των ταξιδιωτών δημιουργούν τάσεις ή οι εταιρείες επιβάλουν τα νέα δεδομένα;
“Νομίζω πως αυτά τα δύο πάνε χέρι χέρι. Οι εταιρείες προσπαθούν να είναι πρωτοποριακές και οι πελάτες δημιουργούν τις τάσεις. Έτσι και στο χώρο της μικρής κρουαζιέρας οι ταξιδιώτες δημιουργούν τις τάσεις καθώς οι εταιρείες με τη σειρά τους είναι πρωτοποριακές.”
Τ. D: Στην Ευρώπη, έχει παρουσία η Peregrine Adventures;
“Έχουμε παρουσία και στις επτά ηπείρους. Η Ευρώπη ευρύτερα είναι ένας από τους πιο hot προορισμούς. Εμείς παρέχουμε ταξίδια σε όλες χώρες Ευρώπης.”
Τ. D: Ποια είναι τα επόμενα σχέδια της εταιρείας;
“Εγώ μπορώ να μιλήσω αποκλειστικά για το χώρο του κρουαζιέρας για τα σχέδια είναι απλά! Θέλουμε να χτίσουμε την μεγαλύτερη και πιο sustainable εταιρεία του κόσμου.”
Τ. D: Στην Ελλάδα, μπορεί να στηριχτεί ένα τέτοιο προϊόν;
“Η Ελλάδα έχει πάρα πολλά θετικά αλλά συγχρόνως και πάρα πολλά challenging θέματα. Πιστεύω όμως πως με την κατάλληλη θέληση και διάθεση παντού μπορεί να στηριχτεί μια εταιρεία και ένα προϊόν.”
Τ. D: Τι είναι αυτό που σας ενοχλεί, που θέλετε να αλλάξει στην Ελλάδα, στον τομέα του τουρισμού;
“Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι το θέμα του overtourism. Όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο. Πρέπει να γίνουμε πιο επιλεκτικοί και ποιοτικοί στην προσέλευση τουριστών.
Τι τους χρειαζόμαστε τους 6.000 επιβάτες που αποβιβάζονται για 2 ώρες στη Σαντορίνη ενώ έχουνε full board και δεν ξοδεύουνε τίποτα στις τοπικές αγορές;
Ακριβώς όπως έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον η ανάγνωση του περιεχομένου ενός βιβλίου αντί μία πεταχτή ματιά στο εξώφυλλο, έτσι υπάρχει μεγαλύτερη κοινωνική αξία στον τουρισμό με βάθος.”
Τ. D: Θάλασσα και τουρισμός. Τι εκπροσωπούν για εσάς;
“Θάλασσα και τουρισμός εκπροσωπούν τα πάντα για μένα. Πιστεύω πως με αυτά και μόνο μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο”.