Το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου στοχεύει το 3% των αεροπορικών καυσίμων που χρησιμοποιούνται φέτος να είναι βιώσιμα – Sustainable Aviation Fuel (SAF).
Τον εν λόγω ποσοστό αντιστοιχεί σε 187.000 τόνους καυσίμου και είναι 1% πάνω από την εντολή SAF της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2025.
Η εντολή τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου και απαιτεί το Sustainable Aviation Fuel να αποτελεί τουλάχιστον το 2% του συνόλου των καυσίμων αεροσκαφών στις πτήσεις που απογειώνονται από το Ηνωμένο Βασίλειο, αυξάνοντας στο 10% έως το 2030 και στο 22% έως το 2040.
Το αεροδρόμιο έχει διαθέσει 86 εκατ. λίρες σε αεροπορικές εταιρείες μέσω του προγράμματος κινήτρων για τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα, το οποίο είπε ότι «μειώνει κατά το ήμισυ περίπου τη διαφορά τιμής μεταξύ συμβατικού καυσίμου αεριωθουμένων και SAF».
Ο Χίθροου είπε ότι το πρόγραμμα στοχεύει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα του κύκλου ζωής από τις πτήσεις κατά περισσότερους από 500.000 τόνους φέτος, που ισοδυναμεί με περισσότερα από 800.000 ταξίδια μετ’ επιστροφής επιβατών οικονομικής θέσης από το Χίθροου στη Νέα Υόρκη JFK.
Παράλληλα, το αεροδρόμιο στοχεύει να είναι 1% πάνω από την εντολή SAF του Ηνωμένου Βασιλείου το 2030, και έχει δημοσιεύσει το «Nature Positive Plan» του, με δεσμεύσεις που περιλαμβάνουν:
- Χρήση λύσεων βασισμένων στη φύση για την επίλυση των προκλήσεων του Χίθροου όπου είναι εφικτό.
- Επέκταση των φυσικών δικτύων γύρω από το αεροδρόμιο για την υποστήριξη της οικολογικής ανθεκτικότητας.
- Βελτίωση της διαχείρισης της βιοποικιλότητας.
- Υποστήριξη της αφαίρεσης άνθρακα με βάση τη φύση.