“Να επενδύσουμε στην ανάδειξη του προορισμού με (brand destination) καθιστώντας τη ζήτηση για τα Χανιά στη διεθνή αγορά όσο γίνεται πιο ανελαστική και λιγότερο εξαρτώμενη από συγκυριακά φαινόμενα”.

Αυτό επεσήμανε μεταξύ άλλων ο Αντώνης Γελασάκης ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης, μιλώντας σε ημερίδα για την προώθηση του ελαιοτουρισμού στην Κρήτη.

Σχετικά με την απόφαση της Ryanair να αποχωρήσει από τα Χανιά τόνισε ότι “στόχος όλων των εμπλεκομένων στην τουριστική οικονομία της περιοχής πρέπει να είναι η ανάδειξη του προορισμού και η περαιτέρω σύνδεση του πρωτογενή τομέα παραγωγής με τον τουρισμό, ώστε να μπορεί να διαμορφώσει στις ξένες αγορές όρους ανελαστικής ζήτησης.

Η σύνδεση αυτή θα εμπλουτίσει ο τουριστικό προϊόν του τόπου, αλλά και ταυτόχρονα θα βρουν εύκολα διέξοδο προς την αγορά τα προϊόντα του τόπου μας, με πρώτο το λάδι”.

Ο Αντώνης Γελασάκης. υπογράμμισε ότι η εξάρτηση των δύο τομέων, του τουρισμού και της αγροτικής παραγωγής είναι σημαντική και αμφίδρομη, με περιθώρια ποσοτικής και ποιοτικής βελτίωσης.

Αυξάνει δυνητικά τις ευκαιρίες για εγχώρια παραγωγή, δημιουργία νέων αγορών και ανάπτυξη ποιοτικών προϊόντων και προσφέρει ευκαιρίες για την ανάδειξη προορισμών.

“Κάτι που είναι απαραίτητο, τόνισε ώστε να αποφύγουμε μονοσήμαντες εξαρτήσεις και να διαχειριστούμε ζητήματα όπως αυτό που έχει προκύψει με τη Ryanair. Και με αφορμή αυτό το βήμα θυμίζω τι έλεγε ο Σύνδεσμός μας στις 6/10/2017.

Τότε λέγαμε ότι πρέπει να δουν όλοι οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμό στα Χανιά πραγματικότητες και προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Και ποιες είναι αυτές:

Μεταξύ άλλων τον περασμένο Οκτώβριο αναφέραμε ότι ο τουρισμός είναι ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο προϊόν και θα πρέπει όλοι να το θωρακίσουμε με διασφάλιση της πολλαπλότητας των προσβάσεων, την αποφυγή μονοπωλιακών πρακτικών και μονοσήμαντων εξαρτήσεων”.