marinaalimouΔεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, εκατοντάδες μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις του ελληνικού τουριστικού επαγγελματικού γιώτινγκ απειλούνται με την ανακοίνωση της πώλησης της Μαρίνας Αλίμου, στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ.

Η Μαρίνα Αλίμου, όπως τόνισε ο Πάρης Λουτριώτης σε συνάντηση με δημοσιογράφους, αποτελεί την επαγγελματική βάση για 787 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη αναψυχής (κυρίως ιστιοπλοϊκά μέχρι 20 μέτρα) που είναι περίπου το ένα τρίτο του συνολικού ελληνικού στόλου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΙΠΕΣΑΠ βάσει των τιμολογίων των άλλων ιδιωτικών μαρινών, το τιμολόγιο ελλιμενισμού για τα επαγγελματικά σκάφη θα τριπλασιαστεί κάνοντας μη βιώσιμη τη λειτουργία των μικρών επιχειρήσεων του κλάδου.

Όπως τόνισε σε ερώτηση του Tourism Today με την ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας τα τέλη ελλιμενισμού θα εκτοξευτούν σε δυσθεώρητα ύψη που δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν. Μάλιστα εκτιμάται ότι αυτά θα πάνε στα 1000 και πλέον ευρώ το μήνα από τα 200 ευρώ που είναι τώρα.

Τα 350 μέλη – επιχειρήσεις του ΣΙΤΕΣΑΠ διαχειρίζονται 1.700 επί συνόλου 2.500 επαγγελματικών τουριστικών σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα. Τα περισσότερα από αυτά ελλιμενίζονται στη Μαρίνα Αλίμου, ενώ μέλη του ΣΙΤΕΣΑΠ δραστηριοποιούνται σε νησιωτικούς και παράκτιους προορισμούς σε όλη την Ελλάδα.

Ειδικότερα τα αιτήματα του ΣΙΤΕΣΑΠ είναι:
1. Η Μαρίνα Αλίμου να παραμείνει ως κύρια επαγγελματική βάση τουριστικών επαγγελματικών σκαφών αναψυχής με τις ανάλογες υπηρεσίες και επαγγελματικό τιμολόγιο
2. Να γίνει άμεσα, σε ανταγωνιστικό κλίμα, η επικαιροποίηση του νομοθετικού πλαισίου, που έχουν ήδη επεξεργαστεί τα τελευταία 2 ½ χρόνια 7 αρμόδιοι υπουργοί και υφυπουργοί
3. Να διαμορφωθούν και συμπληρωθούν οι υποδομές ελλιμενισμού σκαφών:
α) για βάσεις επαγγελματικών σκαφών σε Αττική και Περιφέρεια και
β) για προσωρινές θέσεις ελλιμενισμού για τα διερχόμενα επαγγελματικά σκάφη, με διαφοροποίηση είδους υποδομής (μαρίνες, καταφύγια, αγκυροβόλια κ.ά. )
4. Να εφαρμοστεί ένα δίκαιο, πρακτικό, μακροπρόθεσμο, φορολογικό πλαίσιο, που να είναι ανταγωνιστικό για να μένουν τα σκάφη στην Ελληνική σημαία.
5. Να υπάρξουν οι προϋποθέσεις για καταρτισμένα και κατάλληλα εκπαιδευμένα πληρώματα (ναυτοσύνη, τουριστική παιδεία, γνώσεις ελληνικών περιοχών, κ.α.)
6. Να υλοποιηθεί επιτέλους συγκροτημένη, με συνέχεια και συνέπεια, στρατηγική προβολής και προώθησης του γιώτινγκ, και της Ελλάδας ως προορισμού γιώτινγκ, σε διεθνές επίπεδο.

K.A.X