Υψηλή αύξηση του κύκλου εργασιών και βελτίωση των λειτουργικών κερδών πέτυχε ο Όμιλος TUI κατά το 1ο Εξάμηνο 2016/17. Ειδικότερα, κατά το 1ο εξάμηνο 2016/17 ο Όμιλος ΤUI συνέχισε να επιτυγχάνει τον μετασχηματισμό του σε καθετοποιημένο τουριστικό όμιλο με επίκεντρο τα brands των ιδιόκτητων ξενοδοχείων και κρουαζιέρων.  Ο Fritz Joussen, Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου TUI, δήλωσε: «Ο μετασχηματισμός μας από Tour Operator σε μια ολοκληρωμένη τουριστική επιχείρηση βρίσκεται σε καλό δρόμο.

Επιτυγχάνουμε ισχυρή ανάπτυξη των brands των ξενοδοχείων και των κρουαζιέρων μας συνεισφέροντας μέσω των δυο αυτών τομέων το ήμισυ των λειτουργικών μας αποτελεσμάτων σε ετήσια βάση. Ο Όμιλος αλλάζει ταχύτατα – Παρά τις δύσκολες συνθήκες, η πρόβλεψή μας παραμένει αμετάβλητη: Διατηρούμε την πορεία μας έχοντας ως στόχο να επιτύχουμε τουλάχιστον 10%1 αύξηση των λειτουργικών κερδών (underlying ΕΒΙΤΑ) για φέτος.»

Προκειμένου να παρέχουμε πληρέστερη αναφορά και να δώσουμε έμφαση στην αξία στον τομέα των ξενοδοχείων και κρουαζιέρων του Ομίλου TUI, τα αποτελέσματα της Blue Diamond Hotels, που αποτελεί μέρος της Καναδικής κοινοπραξίας Sunwing, αναφέρονται πλέον στον τομέα Hotels & Resorts, ενώ τα αποτελέσματα για την Thomson Cruises αναφέρονται πλέον στον τομέα Κρουαζιέρες (Cruises). Τα αποτελέσματα των δυο εταιρειών, είχαν καταγραφεί προηγουμένως στην Βόρεια Περιφέρεια (Northern Region). Αυτή η ενσωμάτωση υποδεικνύει την σημασία των ξενοδοχείων και κρουαζιέρων στα αποτελέσματα του Ομίλου. Εάν συνυπολογιστούν, οι δύο τομείς καθορίζουν το ήμισυ των κερδών του Ομίλου σε ετήσια βάση.

Στο πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2016/17, ο Όμιλος TUI ανέφερε μεγάλη αύξηση κύκλου εργασιών του 8.2 τοις εκατό1 σε 6,69 δισεκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 6,18 δισεκατομμύρια ευρώ) – συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων των συναλλαγματικών ισοτιμιών, η ανάπτυξη ανήλθε σε 3,3 τοις εκατό σε 6,38 δισεκατομμύρια ευρώ. Σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες και σε όμοια βάση εξαιρουμένων των επιδράσεων της χρονικής συγκυρίας του Πάσχα (Απρίλιος 2017), τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤΑ) βελτιώθηκαν κατά 6,3 τοις εκατό, διαμορφώνοντας εποχιακή απώλεια ύψους 193,3 εκατομμυρίων ευρώ (το προηγούμενο έτος -206,4 εκατομμύρια ευρώ). Συμπεριλαμβανομένης της μετατροπής ξένου συναλλάγματος και της χρονικής συγκυρίας του Πάσχα,μειώθηκε κατά 3,8 τοις εκατό στα -214,4 εκατομμύρια ευρώ.

Hotels & Resorts: Αύξηση μέσων εσόδων ανά κλίνη στην RIU και Robinson
Παράλληλα με τα κύρια brands RIU, Robinson, TUI Blue και TUI Magic Life και άλλες ξενοδοχειακές επενδύσεις της TUI, ο τομέας Hotels & Resorts περιλαμβάνει πλέον και την ξενοδοχειακή εταιρεία Blue Diamond Hotels του Καναδικού Ομίλου Sunwing, στον οποίο η TUI κατέχει το 49 τοις εκατό των μετοχών. Ο τομέας Hotels & Resorts επέδειξε ουσιαστική βελτίωση των αποτελεσμάτων στο 1ο εξάμηνο 2016/17. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 122,8 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 96,0 εκατομμύρια ευρώ), αύξηση 27,9 τοις εκατό. Η RUI αύξησε το ποσοστό πληρότητας στα δικά της ξενοδοχεία κατά μια (1) ποσοστιαία μονάδα, ενώ τα μέσα έσοδα ανά κλίνη αυξήθηκαν κατά 7 τοις εκατό. Η Robinson επίσης αύξησε το μέσο όρο εσόδων ανά κλίνη κατά 3 τοις εκατό με ελαφρώς μικρότερη πληρότητα (μείον 1 ποσοστιαία μονάδα). Μετά την έναρξη λειτουργίας του TUI Blue Selection στην Τοσκάνη τον Απρίλιο, επιπλέον νέα ξενοδοχεία θα ανοίξουν υπό των brands των Hotels & Resorts της TUI κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους: ένα ξενοδοχείο TUI Blue Hotel στην Κροατία, δύο Robinson Clubs στις Μαλδίβες και την Ταϊλάνδη, και ένα RΙU Ηotel στο Μεξικό έως το τέλος του έτους.

Κρουαζιέρες: Σε τροχιά συνεχούς ανάπτυξης Στον τομέα των Κρουαζιέρων του Ομίλου TUI συμπεριλαμβάνονται εφεξής τα αποτελέσματα των Κρουαζιέρων της Thomson Cruises. Τα αποτελέσματα πλέον περιλαμβάνουν και τις τρεις εταιρείες κρουαζιέρων του Ομίλου: TUI Cruises, Thomson Cruises και Hapag-Lloyd Cruises. Στο πρώτο μισό του οικονομικού έτους, ο τομέας συνέχισε την πορεία ανάπτυξής του και πέτυχε μια σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν σε 75 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 49,3 εκατομμύρια ευρώ), αύξηση 52,1 τοις εκατό. Σημαντική ανάπτυξη σημειώθηκε τόσο από την TUI Cruises όσο και από την Thomson Cruises λόγω της επιτυχημένης επέκτασης του στόλου τους το καλοκαίρι του 2016 με τα «Mein Schiff 5» και «TUI Discovery» αντίστοιχα. Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, η μέση τιμή ανά επιβάτη ανά ημέρα ήταν σταθερή σε ετήσια βάση στα 147 ευρώ (προηγούμενο έτος 147 ευρώ), ενώ η πληρότητα παρέμεινε σταθερή στο 100 τοις εκατό. Η TUI Cruises θα συνεχίσει και εφέτος την πορεία ανάπτυξης του τομέα κρουαζιέρων υψηλού επιπέδου. Το «Mein Schiff 6» θα ξεκινήσει τη λειτουργία του τον Ιούνιο. Το 2018 και 2019 η TUI Cruises θα λανσάρει δύο νέα αποκτήματα του στόλου των κρουαζιερόπλοιων «Mein Schiff».

Η Thomson Cruises συνεχίζει να αναπτύσσεται επίσης: την περασμένη εβδομάδα το «TUI Discovery 2» ξεκίνησε τη λειτουργία του στη Μάλαγα της Ισπανίας. Το 2018 το «TUI Explorer» (προς το παρόν σε λειτουργία με την επωνυμία «Mein Schiff 1») θα συμπεριληφθεί στο στόλο και το 2019 το «Mein Schiff 2» θα μεταφερθεί στο στόλο της Thomson Cruises για να συνεχίσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της.

Η Hapag-Lloyd Cruises πέτυχε επίσης θετική απόδοση το 1ο εξάμηνο. Η πληρότητα των κρουαζιερόπλοιων πολυτελείας και των κρουαζιέρων εξερεύνησης ήταν σχεδόν σταθερή σε ετήσια βάση στο 74 τοις εκατό (προηγούμενο έτος 75 τοις εκατό). Η μέση τιμή ανά επιβάτη ανά ημέρα σημείωσε άνοδο κατά 6 τοις εκατό σε ετήσια βάση στα 595 ευρώ. Η Hapag Lloyd Cruises θα επεκτείνει και θα ανανεώσει το στόλο της μεσοπρόθεσμα: Το 2019, τα δύο νέα κρουαζιερόπλοια πολυτελείας και εξερέυνησης «Hanseatic Nature» και «Ηanseatic Inspiration» θα συμπεριληφθούν στο στόλο.

Περιφέρειες (Regions): Τα αποτελέσματα των Αγορών Προέλευσης πελατών επηρεάστηκαν από στιγμιαίες επιδράσεις και από τη χρονική συγκυρία του Πάσχα. Επιπλέον, τα κέρδη επηρεάστηκαν από τα επίπεδα ασθενειών στην TUI fly Γερμανίας.

Στη βάση σταθερών συναλλαγματικών ισοτιμιών και εξαιρουμένων των επιδράσεων της χρονικής στιγμής του Πάσχα, οι εποχιακές απώλειες των Tour Operators της TUI στις τρεις Περιφέρειες Αγορών Προέλευσης πελατών ανήλθε συνολικά σε -378,9 εκατομμύρια ευρώ (το προηγούμενο έτος ήταν -307,2 εκατομμύρια ευρώ). Εξαιρουμένων των δυο επιπτώσεων, οι απώλειες ανήλθαν σε -384,0 εκατομμύρια ευρώ. Τα κέρδη επίσης επηρεάστηκαν από τα υψηλότερα του φυσιολογικού επίπεδα ασθενειών στην TUI fly Γερμανίας που παρουσιάστηκε στις αρχές Οκτωβρίου 2016 (-24 εκ. ευρώ). Ο συνολικός κύκλος εργασιών από τις Περιφέρειες ανήλθε σε 5,37 δισεκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,2 τοις εκατό σε ετήσια βάση (5,26 δισεκατομμύρια ευρώ).

Οι Αγορές Προέλευσης στην Βόρεια Περιφέρεια (Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία, Σκανδιναβικές χώρες, Καναδάς, Ρωσία) σημείωσαν αύξηση 5 τοις εκατό του όγκου πελατών. Παρόλα αυτά, το λειτουργικό αποτέλεσμα επηρεάστηκε από στιγμιαία γεγονότα, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των δαπανών συντήρησης των αεροσκαφών καθώς και των εξόδων υπηρεσιών συνταξιοδότησης στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το αποτέλεσμα της Σκανδιναβίας επηρεάστηκε επίσης από τα έξοδα διαφήμισης για την μετονομασία του TUI brand και τη μειωμένη ζήτηση για την Τουρκία και Αίγυπτο. Τα ξενοδοχεία Blue Diamond Hotels και οι κρουαζιέρες Thomson Cruises δεν θα αναφέρονται πλέον στη Βόρεια Περιφέρεια (Region).

Τα αποτελέσματα της Κεντρικής Περιφέρειας (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία) επηρεάστηκαν από το γεγονός των πολυάριθμων ασθενειών του προσωπικού της ΤUI fly Γερμανίας. Η Γερμανία επέδειξε βελτίωση στην εμπορική της απόδοση, ενώ το αποτέλεσμα του τομέα των αερογραμμών επηρεάστηκε από επιπρόσθετα κόστη επισκευής αεροσκαφών και από τη χρονική στιγμή του Πάσχα. Η Κεντρική Περιοχή αύξησε το μερίδιο κρατήσεων της τόσο μέσω άμεσων όσο και διαδικτυακών καναλιών πωλήσης.

Τα αποτελέσματα της Δυτικής Περιφέρειας (Βέλγιο, Ολλανδία, Γαλλία) δεν αντικατοπτρίζουν μόνο την συγκυρία του Πάσχα αλλά επίσης την ενσωμάτωση των εποχιακών απωλειών της Transat για πρώτη φορά καθώς και την επίδραση του κόστους διαφήμισης για την μετονομασίας της TUI στο Βέλγιο και τους περιορισμούς νυχτερινών θέσεων στο Αεροδρόμιο Schiphol της Ολλανδίας. Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, η Περιφέρεια σημείωσε αύξηση των κρατήσεων τόσο μέσω άμεσων όσο και διαδικτυακών καναλιών πώλησης.

Θετική εξέλιξη των κρατήσεων για ταξιδιωτικά πακέτα
Οι κρατήσεις για την καλοκαιρινή περίοδο 2017 παρουσιάζουν θετική εξέλιξη εντός των προσδοκιών. Τα έσοδα των ταξιδιωτικών πακέτων αυξήθηκαν κατά 8 τοις εκατό σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του προηγούμενου έτους. Επίσης, αύξηση παρουσιάζει ο αριθμός πελατών κατά 4 τοις εκατό σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η μειωμένη ζήτηση για την Τουρκία και την Αίγυπτο αντισταθμίστηκε από την αύξηση της ζήτησης για την Ελλάδα, Ισπανία, Cape Verde, την Κύπρο καθώς και των προορισμών της Καραϊβικής.

Πραγματοποίηση επιπλέον συνεργιών
Κατά την υπό εξέταση περίοδο, πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω συνεργίες αξίας 10 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες προέκυψαν από τη συγχώνευση μεταξύ της TUI AG και της TUI Travel το 2014. Η μεγαλύτερη εξοικονόμηση κόστους επιτεύχθηκε από τον εταιρικό εξορθολογισμό.